Ik heb alle topics van het afgelopen halfjaar waar dit ter sprake komt gelezen en ik denk dat ik het snap, maar het bedrijf waar ik nu mee te maken heb doet net of ik gek ben, dus even check hier:
De waarde van dat doosje is iets meer dan 16 euro. Verzenden van dat doosje naar België kost ongeveer 12 euro. Maar ik heb het gekocht bij een nederlands bedrijf, waarom moet ik dan naar België retourzenden op mijn eigen kosten?
Dus hoe is die wet nou? Snap ik het dan niet?
Members only:
De bestelling werd bezorgd door een zeer vriendelijke meneer uit België. Kwalitatief goede golfplaten en alles netjes onbeschadigd afgeleverd.
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Members only:
Ik leg uit dat ik al 35 euro heb betaald om de bestelling bij mij thuis te krijgen en dat ik volgens de WKOA iets mag terugsturen zonder dat ik verzendkosten moet betalen tenzij ik er voor aankoop op ben gewezen dat dat anders is. Dat is ook hoe de Consumentenbond zegt dat het werkt. De service team medewerker wijst me op de algemene voorwaarden en daar staat inderdaad in artikel 8.5 dat dat zo is. Maar toch is het niet zo, ik moet het zelf betalen want zo is de wet mailt vervolgens de service team medewerker mij.
Inloggen
De waarde van dat doosje is iets meer dan 16 euro. Verzenden van dat doosje naar België kost ongeveer 12 euro. Maar ik heb het gekocht bij een nederlands bedrijf, waarom moet ik dan naar België retourzenden op mijn eigen kosten?
Members only:
Nu is het maar 16 euro en heb ik er al voor een veelvoud van dat bedrag aan moeite in gestoken maar ik heb toch het idee dat het bij dit bedrijf niet gaat zoals de wet is.
Inloggen
Dus hoe is die wet nou? Snap ik het dan niet?
Veroordeel niet, verwonder u slechts