Vraag

• mic2005
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:10
Hallo, ik heb een Vaillant Ecotec plus hangen in een klein appartement. Installatie is vrij simpel met tapwater en verwarming. Hangt een draadloze Vaillant module en thermostaat aan en de VR940f zodat ik op afstand kan monitoren.

Vraag 1: De CV druk is nu 1,6 bar. Als de CV aan springt schiet de druk naar 2 bar. In eerste instantie dacht ik dat het expansievat defect was maar die is tot 2x toe getest en is goed. Dan misschien omdat het ingebouwde drukvat gewoon klein is? Maar nu viel mij ook op als ik warm tapwater gebruik, de waterdruk op het display ook naar 2 bar schiet. Dit heeft toch helemaal niets met elkaar te maken?

Vraag 2: Na warm tapwater genomen te hebben worden mijn radiatoren even warm. Koelt hij op die manier de CV ketel af?

Vraag 3: Ik kan in de app bij tapwater 3 opties kiezen. 1 Tijd gestuurd, 2 Manueel 3 Uit. Dit heeft dus niets te maken met het aan of uitzetten van het warm water maar alleen met het aan en uitzetten van de interne boost boiler. Klopt dat?

Vraag 4: Op de ketel kan ik nog ECO mode instellen. Maar ik begrijp niet helemaal wat de relatie is tussen Eco stand aan/uit en die gebruiksmodes bij tapwater. Ik kan in de app nergens iets vinden over Eco. Eco uit dan blijft hij het tapwater 24/7 voorverwarmen. ECO AAN dan bespaar je energie en duurt het langer dat er warm water is. Maar welke heeft dan voorrang? De app instellingen of die Eco mode. Of moet je ECO mode aanzetten zodat je de instellingen in de app kan gebruiken.? Nu heb ik Eco AAN en tijdgestuurd warm water dagelijks tussen 7 en 8 (douchen). Als we er niet zijn schakel ik deze modes op UIT.

Vraag 5: Apparaat hangt in het buitenland. Hoe vaak dient dit type ketel een OH te hebben? En zijn er onderdelen die structureel vervangen dienen te worden tijdens OH? Indien niet, zou ik zelf de ketel kunnen onderhouden?

Ik hoop dat er wat Vaillant kenners kunnen adviseren.

MiC