Onveilig wachtwoord, mag niet inloggen om te veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 492 views

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:40
Ik probeer in te loggen op een laptop (Google Chrome 149.0.7827.199, Windows 11). Klik op Inloggen, vul GN en WW in > Inloggen. Er verschijnt een gele balk: "Let op! Deze combinatie van e-mailadres en wachtwoord is onveilig. Stel een nieuw wachtwoord in om verder te gaan."
Maar dan kom ik terug op de inlogpagina (tweakers.net/my.tnet/login/) en kan ik het wachtwoord niet aanpassen, want ik word niet ingelogd. Ik heb overigens 2FA met Google Authenticator aanstaan, maar daar wordt niet om gevraagd.

Wat ik zou verwachten: wel ingelogd raken (na 2FA validatie) en dan door kunnen gaan of evt gedwongen worden het wachtwoord aan te passen. Nu zou dat waarschijnlijk wel via de Wachtwoord vergeten-link kunnen, of via een ander apparaat waarop ik al ben ingelogd. Maar deze flow loopt een beetje gek dood zo.

Iets om even na te kijken?

Zo scherp als een voetbal!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Reptile209 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:11:
Wat ik zou verwachten: wel ingelogd raken (na 2FA validatie)
Icm 2fa zou dat wellicht kunnen, maar als je dat niet hebt weten we natuurlijk niet of de beoogde gebruiker probeert in te loggen of iemand die de gestolen gegevens aan het uitproberen is.

We gaan liever niet die flow nog weer lastiger maken om daar verschillend gedrag in te maken.
en dan door kunnen gaan of evt gedwongen worden het wachtwoord aan te passen. Nu zou dat waarschijnlijk wel via de Wachtwoord vergeten-link kunnen, of via een ander apparaat waarop ik al ben ingelogd. Maar deze flow loopt een beetje gek dood zo.
Het is inderdaad de bedoeling dat je de Wachtwoord vergeten-link gebruikt. Wellicht dat we daar nog wat beter naar kunnen verwijzen.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:40
ACM schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:06:
[...]

Het is inderdaad de bedoeling dat je de Wachtwoord vergeten-link gebruikt. Wellicht dat we daar nog wat beter naar kunnen verwijzen.
Heldere uitleg. Dan zou je evt in de melding de tekst "Stel een nieuw wachtwoord in" een linkje naar de wachtwoord vergeten pagina kunnen maken, dat voelt dan meer als een oplossing ipv alleen "Nope!" :)

Zo scherp als een voetbal!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bedankt voor de suggestie. Ondertussen is die "nieuw wachtwoord" van een linkje voorzien :)

Dit topic is gesloten.