Werkt 500w met deze specs

Pagina: 1
Acties:

• Glorieus
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 00:13
Goedenavond!

Ik heb een prebuild PC gezien van Acer waar de volgende specs in zitten

Intel Core i7 14700F
32GB DDR5 4800 MHz
RTX 4070 Super 12 GB

Mijn vraag is, er zit 500 W in. Is dit genoeg?

Zo niet, is het makkelijk om dit te vervangen voor meer voeding?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:22
Acer zou het niet verkopen als het niet genoeg zou zijn.

Voeding vervangen zal vrijwel onmogelijk zijn omdat Acer niet met de ATX standaard werkt. Hoogstwaarschijnlijk zijn voeding en moederbord van het 12vO type met afwijkende formaten.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk dat je bij een pre-build ook je garantie gaat verspelen als je daar zelf een andere voeding in gaat zetten. Maar sowieso, 500 watt zegt op zich niet veel bij een voeding want is het 500 watt continu vermogen of 500 watt maximaal. Dat ligt helemaal aan de kwaliteit van een voeding wat die daadwerkelijk kan leveren.

Vaak is dat bij pre-builds ook wel allemaal op mekaar afgestemd en tja, stopt de voeding binnen 2 jaar dan valt het onder garantie.

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:50

Jorissie87

No diggity

Voor een prebuild vind ik 500 watt best karig aangezien voor de 4070 Super 650 watt wordt aanbevolen. De TDP is misschien 220-250 watt maar de piekspanning kan een stuk hoger liggen. De CPU heeft 65 watt nodig.
De kans dat de PC daadwerkelijk uitvalt zal overigens klein zijn. Misschien bij een zware CPU en GPU heavy game dat de 500 overschreden wordt. In dat geval valt de PC uit. Vervangen van de voeding is niet ingewikkeld (afhankelijk van hoe handig je bent) maar het voelt krom om aan een nieuwe prebuild te moeten gaan sleutelen. Oude stekkertjes eruit en nieuwe stekkertjes erin. Vervang overigens altijd je huidige snoeren/stekkers voor de bij de nieuwe GPU meegeleverde exemplaren om issues te voorkomen.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 240Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Forza horizon 6 zal energy spikes veroorzaken op ultra wide resolutie met reboots tot gevolg vermoed ik.

d:)b :henk d:)b