Vraag

• k3vin86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:34
Ik ben mij aan het oriënteren op de aanschaf van een projector en zou graag uw advies willen vragen. Mijn budget ligt rond €1.000–1.700.

De projector zal voornamelijk worden gebruikt voor films in de woonkamer/multifunctionele ruimte (100–120 inch projectie op een witte muur of een matwit scherm) bij beperkt omgevingslicht. Daarnaast wil ik er af en toe op gamen met een PS5 Pro en hem in de zomer ook buiten gebruiken voor filmavonden in de schemering (kan niet al te laat beginnen kijken ivm de kinderen).

Belangrijke eigenschappen voor mij zijn:

* laser- of andere onderhoudsarme lichtbron;

* voldoende lichtopbrengst voor buitengebruik (in schemering)

* goede filmweergave en lage input lag

* eenvoudige plaatsing en bediening

De woonkamer is circa 3,6 meter diep. De projector kan eventueel aan het plafond of op een plank achter de bank worden geplaatst, maar ik waardeer ook flexibiliteit om hem af en toe te verplaatsen.

Op dit moment twijfel ik vooral tussen de BenQ TK710, de BenQ TK705i en de XGIMI Horizon 20 Pro. Mijn belangrijkste vragen zijn welke van deze modellen volgens jullie het beste aansluit bij mijn situatie en of er eventueel nog andere modellen (o.a. van optoma) zijn die ik beslist zou moeten overwegen. Op een of andere manier blijf ik bij de TK710 uitkomen.

Bij een smartbeamer maak ik mij vooral zorgen over dat misschien in toekomst de rekenkracht uiteindelijk tekort schiet waardoor bv. de ingebouwde google TV te traag is. Dit probleem heb je bij een 'klassieke' beamer niet omdat ik hier toch zelf een streamer aan ga hangen en deze makkelijk te vervangen is.

Aan de andere kant twijfel ik weer over de mobiliteit van een 'klassieke' beamer zoals de TK710 ... of valt het afstellen van de projectie na het verplaatsen van de beamer wel mee?

Ik zit dus een beetje in een spagaat tussen mobiliteit/gebruiksvriendelijkheid en kwaliteit/lichtopbrengst.

Hopelijk kunnen jullie mij enigzins 'bevrijden' uit mijn keuze stress :)

IPhone 5 16GB / Toshiba P300-275 / ZiggO Alles in 1