4x brander brandt op 1x :( HELP

Pagina: 1
Acties:

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:59
Het probleem is als volgt: Ik heb thuis al een tijdje een Waitec 2444EI brander ( 24x,4x,4x dus ) Maar als ik een cd wil branden op 4x doet hij daar ongeveer 45 minuten over :(
Ik heb overigens nooit misbaksels dus hij brandt wel gewoon goed.

Toen ik hem net had was dat niet zo maar dat is dus nu al een paar maanden zo. Het volgende heb ik al geprobeerd:

* Ander OS (In win98, win2k, WinME, WinXP)
* Andere brandsoftware (Nero4.0, EasyCDCreator, WinXP brandsoftware)
* Firmware flashen
* Andere computer

Maar niks van dat alles heeft geholpen, iemand nog suggesties of iemand die een idee heeft waar dat aan kan liggen???? :'(

Verwijderd

andere CD's?

• GaMbiNo
Op vrijdag 21 september 2001 17:12 schreef Sp het volgende:
andere CD's?
Zou dat zo'n verschil kunnen maken dan???
Ik gebruik vrijwel altijd MMORE cd's.
Iemand daar slechte ervaringen mee??
Maar ik zal het ff proberen bedankt :)

Iemand nog andere suggesties??

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Kun je wel 4x kiezen bij de burn opties? En wat zegt het brandprogramma in de statuslog? Iets van Start burning at 1x of Burn successful at 1x?

• GaMbiNo
Op vrijdag 21 september 2001 17:44 schreef Fatamorgana het volgende:
Kun je wel 4x kiezen bij de burn opties? En wat zegt het brandprogramma in de statuslog? Iets van Start burning at 1x of Burn successful at 1x?
Jah ik kan altijd kiezen uit 1x, 2x, 4x of fastest.
Zowel op de stand fastest als op 4x doet hij er zo lang over :(

Verder geeft hij ook altijd achteraf aan Burn succesfull at 4x :?
Hij functioneert verder gewoon normaal, geen errors ed. Hij doet er alleen drie keer zo lang over. :(
Bedankt voor het meedenken, ik baal er best wel van namelijk :)

Verder nog suggesties?

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:56

B4tman_DH

To the Bat.....

Hij is vast aal... :?

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Te zien aan alles wat je al gedaan hebt om de brander te testen lijkt me haast de enige mogelijkheid dat er in de brander zelf echt iets stuk is.

Misschien werkt de snelheidsaansturing van de brander gewoon niet meer en geven de brandprogramma's wel het signaal: brand op 4 speed en omdat er niks echt fout gaat nemen ze dus aan dat alles ok is. Alleen als de brander dan zelf niet op 4x kan gaan staan, dan houdt het helaas op.

• GaMbiNo
Op vrijdag 21 september 2001 17:58 schreef Fatamorgana het volgende:
Te zien aan alles wat je al gedaan hebt om de brander te testen lijkt me haast de enige mogelijkheid dat er in de brander zelf echt iets stuk is.

Misschien werkt de snelheidsaansturing van de brander gewoon niet meer en geven de brandprogramma's wel het signaal: brand op 4 speed en omdat er niks echt fout gaat nemen ze dus aan dat alles ok is. Alleen als de brander dan zelf niet op 4x kan gaan staan, dan houdt het helaas op.
Zou er dan één of ander schakelaartje stuk zijn dat ervoor moet zorgen dat de brander omschakelt naar van 4x neer 1x en andersom?? Waardoor die dus op 1x blijft staan? :(

Hoe werkt zo'n omschakeling eigenlijk, is dat een hardwarematig iets? Iets wat je dus misschien door de brander open te schroeven om zou kunnen zetten??

Weet iemand dat, want dan zou ik hem dus gewoon keihard naar 4x kunnen zetten :)

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op vrijdag 21 september 2001 18:13 schreef GaMbiNo het volgende:

Zou er dan één of ander schakelaartje stuk zijn dat ervoor moet zorgen dat de brander omschakelt naar van 4x neer 1x en andersom?? Waardoor die dus op 1x blijft staan? :(

Hoe werkt zo'n omschakeling eigenlijk, is dat een hardwarematig iets? Iets wat je dus misschien door de brander open te schroeven om zou kunnen zetten??
Als ik een gokje moet wagen lijkt het me dat het via 1 of ander chippie gedaan wordt. Als die dus niet meer goed werkt of als de aansturing stuk is, dan kan ie misschien default op 1x staan.

Je zou het schema van de brander kunnen proberen te krijgen, maar of dat lukt? EN natuurlijk, is het wel de moeite waard. Branders zijn niet meer duur tegenwoordig.

Wat is de leessnelheid? Is die wel snel?

• GaMbiNo
Update:

Ik heb net Nero 5.540 onder Win XP geinstalleerd en ineens brandt ie weer op 4x :? *D
Daarnaast heb ik nu ook een ander merk cd'tjes namelijk Fujifilm. :)

Waar het aan ligt weet ik niet maar het bevalt me wel.

VET man cd'eetjes branden in 20 minuutjes :9~ :X

In Nero zag ik trouwens een optie om een buffersize in te stellen, iets wat mij in de andere brandsoftware nooit was opgevallen.
Kan het zijn dat de buffer van mijn brander kapot is ofzo? :?
En dat hij nu dus mijn intern geheugen als ram gebruikt? :?

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

VET man cd'eetjes branden in 20 minuutjes :9~ :X
:Z

Hoi

Pagina: 1