Toon posts:

[HTML] cd-rom interface in html

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het logisch en realistisch om een cdrom presentatie (lees: een postzegelcatalogus) te maken in html?

Ik had dan in gedachten dat ik een autorunfiletje erbij op zet die dan de index file opent ofzo? En met plaatjes is dan ook geen probleem volgens mij want je roept de site zeg maar local op...

Of zit ik helemaal mis nu en zal ik hem in PDF maken? Het is voor mijn werk en die mensen zeiden: zie maar hoe je het doet... html is makkelijker want ik ben webdesigner.

iemand?! Thnx a lot

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ja, dat kan heel goed.

Je kan alleen niet zomaar een autorun filetje maken naar index.html, want dat is geen executable :) Maar hier op GoT staat wel ergens hoe het wel kan.

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Is een prima idee, ik heb meer Demo-CD's in HTML gezien. Ik zou het doen als ik jou was :)

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Verwijderd

Hou er wel rekening mee dat 'ie er dan op verschillende resoluties verschillend uitziet. Daarnaast is ook je source vrij, dus mensen kunne de afbeeldingen enzo opslan. Als dat niet erg is, is er niets aan de hand :)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Op vrijdag 21 september 2001 17:30 schreef CraZaay het volgende:
Daarnaast is ook je source vrij, dus mensen kunne de afbeeldingen enzo opslan. Als dat niet erg is, is er niets aan de hand :)
afbeeldingen opslaan lukt toch wel..

In HTML gaat natuurlijk prima, neem een random PC-active CD (een nieuwe natuurlijk :P ) en zie daar, interface in html.. zelfs het opstarten van progjes lukt..

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Het is inderdaad best gebruikelijk. Director zou helemaal ideaal zijn, heb je helemaal geen restricties meer; maarja moet je wel kunnen natuurlijk.

• Kawa
  • Laatst online: 12:02
Gewoon doen.
Autorun proggies kun je overal vinden en met bijvoorbeeld director kun je geen (correct me if I'm wrong) resolutie onafhankelijke interfaces maken. Zelf al vaak cdroms op deze manier gemaakt.

• Noork
  • Niet online
Macromedia Authorware is een mooi programmaatje om zoiets te maken. Daarmee kun je een losstaande multimedia applicatie maken, waarbij al je plaatjes en/of geluidsbestanden in een executable komen.

Verwijderd

persoonlijk vind ik een cdrom in HTML niet echt heel erg mooi, maar das persoonlijk...Als je het beheerst zou ik kiezen voor Flash...
Pagina: 1