Vraag

• jmu
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 17:05
Mijn vraag
Vanwege allerlei drukte ben ik mijn toegangscode vergeten. Inmiddels heeft de telefoon een reset gedaan en heb weer toegang tot veel van mijn iCloud omdat ik dat wachtwoord nog wel wist:).

Het enige waar ik niet bij kan zijn de end-to-end-encryptie. Hiervoor moet ik eerst mijn ''nieuwe'' en bekende toegangscode invullen, maar ook de ''oude, onbekende code''. Is er een manier om dit te omzeilen? Het kwijtraken van de end-to-end-encryptie data met wachtwoorden etc zou geen probleem zijn, enkel de foto's kwijtraken zou wel een ramp zijn.

Graag hoor ik van jullie :)

Alle reacties

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:01
en-to-end encryptie is er om niet meer gekraakt te kunnen worden dus geen wachtwoord is geen access tot data.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• jmu
Klinkt als een goede en betrouwbare aanpak :).

Kan ik wel op een manier een nieuwe data-set end-to-end-encryptie opbouwen (&dus de oude verliezen) maar wel toegang behoud tot mijn foto's etc die in mijn apple account zitten? Zo ja, hoe:)?

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:43
Als de telefoon gereset is, dan staat de data toch alleen nog maar in de iCloud ? en daar heb je toegang toe via je account ? Dan heb je toch toegang tot je gegevens ?

Runs everything...

• jmu
MacIsCool schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:11:
Als de telefoon gereset is, dan staat de data toch alleen nog maar in de iCloud ? en daar heb je toegang toe via je account ? Dan heb je toch toegang tot je gegevens ?
Alle applicaties zijn weer gedownload + instellingen overgenomen etc.

Bij onstellingen onder mijn Apple account staat het volgende:
''Sommige iCloud-gegevens worden niet gesynchroniseerd''.

Doorklikkend levert dit de volgende extra informatie op:
''Je gegevens met end-to-end-encryptie die worden bewaard in iCloud, zijn niet toegangkelijk op dit appraat. Deze gegevens bevatten bewaarde wachtwoorden en gegevens uit Gezondheid en Kaarten. Verifreer je accountinformatie om het syncrhoniseren te hervatten''.

Dit levert dus de vragen op voor:
1) nieuwe toegangscode
2) oude toegangscode *die ik niet meer weet.

• MacIsCool
Ok, ik werd getriggerd omdat je zei : Ik wil mijn foto's niet kwijtraken, wachtwoorden vond je niet erg. Als ik het lees, is de info uit de Gezondheidsapp en de wachtwoorden niet toegankelijk totdat je die key hebt. Foto's heb je dus wel toegang toe.

Als dit je enige apple device is, dan is wissen de enige optie, tenzij je een herstel contact hebt ingesteld of een ander device met hetzelfde account hebt.

Runs everything...

• jmu
MacIsCool schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:53:
Ok, ik werd getriggerd omdat je zei : Ik wil mijn foto's niet kwijtraken, wachtwoorden vond je niet erg. Als ik het lees, is de info uit de Gezondheidsapp en de wachtwoorden niet toegankelijk totdat je die key hebt. Foto's heb je dus wel toegang toe.

Als dit je enige apple device is, dan is wissen de enige optie, tenzij je een herstel contact hebt ingesteld of een ander device met hetzelfde account hebt.
Bedoel je dan volledig wissen van ALLE data of?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hier vind je een overzicht van welke type gegevens end-to-end encrypted wordt als je Advanced Data Protection aanzet: iCloud data security overview. Lang verhaal kort: alle gegevens (dus ook foto's) zijn end-to-end encrypted. Enige uitzondering zijn iCloud Mail, Contacts en Calendars.

Uit de tabel is ook op te maken dat de sleutels op je "trusted devices" staan. Als je iPhone het enige trusted device was, en je hebt deze gereset, dan zijn je sleutels ook weg. Als het goed is heb tijdens het aanzetten van Advanced Data Protection een recovery contact of recovery key hebben moet instellen. Als je een (of beide) ook kwijt bent, dan valt er niks meer te redden (of je moet heel veel geduld hebben).

[ Voor 43% gewijzigd door Daedalus op 13-07-2026 16:06 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• MacIsCool
nee, hij wist alleen de toegang tot de gezondheids gegevens en wachtwoorden.
maar : ik zou eerst een backup van mijn foto's maken....

If some iCloud Data isn’t syncing when a student sets up a new device – Apple Support (UK)
If you can’t remember any of your previous passcodes
If you are still unable to remember your passcodes, you’ll need to delete your end-to-end encrypted data stored in iCloud to continue using iCloud on the device. Data that will be erased includes saved passwords, Safari bookmarks and history, Messages in iCloud, Maps history and Memoji, but doesn’t include iCloud Drive and other data categories. Find out more about iCloud data security and using Managed Apple Account in Apple School Manager.

To continue deleting your iCloud data, follow these steps:
  1. Enter the passcode for your current device.
  2. Tap “Don’t know [device] Passcode?”
  3. Tap “Forgot all passcodes?”
  4. Tap More Options.
  5. Tap “Delete iCloud Data”.
  6. Tap “Permanently Delete Data”.
edit:
dus de moderator heeft andere info. Dan blijft het devies : Backup maken van je foto's voordat je iets wist.

[ Voor 5% gewijzigd door MacIsCool op 13-07-2026 15:58 ]

Runs everything...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

MacIsCool schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:57:
edit:
dus de moderator heeft andere info. Dan blijft het devies : Backup maken van je foto's voordat je iets wist.
Het verschil is dat men op de gelinkte pagina van "Standard Data Protection" uitgaat, waarbij de genoemde onderdelen die worden verwijderd end-to-end versleuteld zijn. Nu ging ik er wel vanuit dat als de TS over 'end-to-end-encryptie' heeft, hij/zij "Advanced Data Protection" heeft aangezet, wat gezien de wens om foto's niet kwijt te raken logisch lijkt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1