Mijn vraag
We hebben al een tijdje problemen met de druk op onze kranen. Van de keuken tot de badkamer en douche. We krijgen dit probleem maar niet gevonden. Als we de kraan achter de watermeter opzetten dan is de druk precies wel hoog.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb dus geen idee hoe ik dat verder moet troubleshooten. Iemand een idee hoe dit te doen?
We hebben al een tijdje problemen met de druk op onze kranen. Van de keuken tot de badkamer en douche. We krijgen dit probleem maar niet gevonden. Als we de kraan achter de watermeter opzetten dan is de druk precies wel hoog.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Contact opgenomen met de watermaatschappij, er is geen wijziging gebeurd
- Nieuwe (digitale) watermater, er is geen waterlek - een digitale meter kan dat detecteren
- Nieuwe terugslagklep laten plaatsen, dat zou ook een issue kunnen zijn, en we kregen de hoofdkraan toch niet dichtgedraaid dus het was ook nodig.
- Vervanging van de ketel (de oude was toevallig ook bijna defect, dus het kwam uit)
- We hebben geen koperen leiding meer behalve het oude stuk in de kelder waar de waterleiding binnenkomt en een meter of twee na de watermeter is er een koppelstuk met een PVC leiding naar de achterkant van het huis.
Ik heb dus geen idee hoe ik dat verder moet troubleshooten. Iemand een idee hoe dit te doen?
[ Voor 3% gewijzigd door tc982 op 13-07-2026 14:02 ]
Computers make very fast, very accurate mistakes.