2D performance ineens zo slecht ! (GF3)

Pagina: 1
Acties:

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hey,

Ik heb een elsa Gladiac 920 op een sony 19" monitor. Nu ineens heb ik het idee dat het in 2D (window etc) er echt slecht uitziet! Rondom zwarte letters lijk ik wel een rode tint te zien. Heb net ff de det 4 drivers geinstalleerd en dat verbeterd de zaak niet. (jaa, wel 1000 3dmark2001 punten erbij: van 5000 naar 63000)

Iemand een idee waardoor dit inees zo kan komen. Het ziet er gewoon blurry uit. Kan het bv de monitor zijn? En wat zou er dan mee aan de hand zijn? Ik heb net wel een 15" getest en daar leek het beter op te zijn. Maargoed 15->19" dat scheelt nog al wat.

Ps: heb de kaart niet overgeklokt o.i.d.

Ik hoop dat iemand wat advies heeft!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• 23m3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 13:02

23m3

Time to change batteries!

Heb je toevallig de refresh rate erg hoog gezet? Dat heeft bij de meeste nVidia-kaartjes nl. een nogal slechte invloed op de beeldkwaliteit wat scherpte betreft. Ik draai zelf op mijn 19" op 85 Hz omdat dat een stuk scherper beeld geeft dan bij 100 Hz.

• Dinictus208
  • Niet online
Nee ik heb hem al op 85 staan. Als ik hem naar 60 set, zie ik echt geen verschil! Man wat ius dit irritant zeg! Net alsof ik een bril nodig heb.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• 23m3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 13:02

23m3

Time to change batteries!

Misschien is er ook iets gebeurd met de H/V Convergentie-instellingen... die kunnen er nl. voor zorgen dat kleuren uitelkaar getrokken worden (vandaar die zweem).

• Dinictus208
  • Niet online
OKAY!

Frapant dat je onlogisch gaat lopen denken als je je een beetje druk maakt! Blijkbaar was de monitor op een of andere manier zijn instelling kwijt geraakt en was hij ook flink eeh hoe noem je dat: vertrokken door magnetisme o.i.d.

Na een 'Reset all values + degaus' is alles weer goed gekomen.

En ik maar kloten met al die honderden instelling die je kan doen met dat ding terwijl ik het meest logische dus oversla.

Thks voor de hlp.

• Dinictus208
  • Niet online
23m3: daar heb je trouwens gelijk in!

Die was op 1 of ander manier gewoon naar fokking 80% gesprongen!

Pagina: 1