MS Teams: Persoonlijke accounts worden nog niet ondersteund

Pagina: 1
Acties:

• Cookiemonsterr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 14:20
Geachte Tweakers, het volgende: sinds enige tijd ( 4 dagen ) krijg ik als ik MS Teams open en het emailadres en daarna password invoer de volgende melding te zien : persoonlijke accounts worden nog niet ondersteund in Teams ( Preview ) , als u uw persoonlijke account wilt gebruiken opent u de webversie van teams. Ik heb teams gedeinstalleerd zowel via het configuratiescherm als via de powershell en via de microsoft website met een quick web installer opnieuw geïnstalleerd , toen kwam dezelfde melding , toen via de MS store teams opnieuw geinstalleerd, wederom dezelfde melding. iemand enig hoe dit komt en op te lossen is? draai de meest recente versie van win 10.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is dat een Microsoft account? Je loopt met Windows 10 natuurlijk wel achter, dat wordt niet meer bijgewerkt door Microsoft.

Geef wat meer informatie, zoals versies en wat voor soort account het is. Werkt het wel via de webversie?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-07 11:32
Als ik kort DuckDuckGo, lijkt het alsof dit samenhangt met gebruik op Windows 10.

Met een workaround lukt het dan wel om in te loggen.
  1. Verwijder Ms teams
  2. Log in op de webversie
  3. Kies "meer now" om een meeting link te genereren
  4. Plak die link in een nieuw browser tabblad
  5. Kies voor "teams downloaden" en installeer teams
  6. Na installatie opent team direct met de vergadering. Zoek naar de "login" optie en meld je aan

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom staat er (Preview) achter teams. Doe je mee in een early access programma of is je Teams client niet up to date?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Cookiemonsterr
gambieter schreef op maandag 13 juli 2026 @ 02:46:
Is dat een Microsoft account? Je loopt met Windows 10 natuurlijk wel achter, dat wordt niet meer bijgewerkt door Microsoft.

Geef wat meer informatie, zoals versies en wat voor soort account het is. Werkt het wel via de webversie?
Is een mail account van MS wat ook voor MS Teams gebruikt wordt. De computer is ingeschreven voor uitgebreide beveiligingsupdates. De webversie van MS Teams werkt wel. Is Windows 10 Pro 22H2.

• Cookiemonsterr
Bor schreef op maandag 13 juli 2026 @ 07:53:
Waarom staat er (Preview) achter teams. Doe je mee in een early access programma of is je Teams client niet up to date?
Waarom er preview achter Teams staat weet ik niet. Dat is ook het vreemde. Toen MS Teams nog werkte draaide de meest recente versie daarvan. Voor zover ik weet doe ik niet mee aan een early acces program.

• Cookiemonsterr
dixet schreef op maandag 13 juli 2026 @ 07:49:
Als ik kort DuckDuckGo, lijkt het alsof dit samenhangt met gebruik op Windows 10.

1. Verwijder Ms teams
  6. Na installatie opent team direct met de vergadering. Zoek naar de "login" optie en meld je aan
Het lukt om in te loggen op de MS Teams webapplicatie en vanuit daar de web installer te downloaden welke MS teams download en installeert. Het via de meetinglink genereren van de MS Teams download , slaat dat op het kunnen verkijgen van de eerder door mij beschreven MS teams web installer ? Nog ter aanvulling: ik heb de computer op fouten gecontroleerd m.b.v. sfc /scannow , chkdsk en uitgebreid met diverse tools gecontroleerd op virussen maar dat is allemaal in orde.

• Cookiemonsterr
dixet schreef op maandag 13 juli 2026 @ 07:49:

1. Verwijder Ms teams
Het lijkt te zijn opgelost met de beschreven stappen. Na het maken van een MS Teams vergader uitnodiging en de link in een nieuw tabblad te plakken en te openen kreeg ik de optie om MS Teams te downloaden, wederom een web installer met het verschil dat het een X64 web installer was. Nadat de installer klaar was opende het vergaderscherm van MS Teams en nadat ik dit scherm weer sloot bleek MS teams correct te werken.
Pagina: 1