Silvercrest keuken silicone warmtemat voor je projecten.

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:48

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
https://www.lidl.nl/p/silvercrest-elektrische-siliconen-warmtemat-250-w/p100406962

De folders kwamen weer door de brievenbus. In de Lidl-folder viel mijn oog op een warmtemat voor de keuken. Deze week in de winkels. Nu ben ik benieuwd of deze ook te gebruiken is in de hobbykamer voor het openmaken van iPads en andere gelijmde apparaten. Nu gebruik ik het heatbed van de 3D-printer.

Voordat ik richting de winkel ren, wil ik de mening van andere tweakers peilen. Gewoon het heatbed van de 3D-printer blijven gebruiken of heeft het voordelen om de warmtemat te kopen? Het idee van siliconen spreekt mij erg aan. Makkelijk schoon te maken en als de printer bezig is met een groot object, hoef ik daar niet op te wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHaIOTnKG6wNC-s8i2J1T0dKea4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xENMa3yQPnqALXTFyjAQjWJ9.jpg?f=fotoalbum_large

AKA Rinkel weblog

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:21
De vraag is waar de warmtedraden van die mat zitten en hoe ze verdeeld zijn in de mat zelf.
Voor het warm houden van serviesgoed zal het niet zo veel uitmaken, voor het losmaken van gelijmde elektronica wel.
Ik gebruik overigens zelf een Makita HG6531C voor het opwarmen van gelijmde elektronica.
Deze heeft een traploos instalbare temperatuur en luchtsnelheids regeling.
Met een (ver)klein pijpje op de blaasmond kun je uiterst nauwkeurig plaatselijk verwarmen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:14

SomerenV

It's something!

Yaksa schreef op zondag 12 juli 2026 @ 14:24:
De vraag is waar de warmtedraden van die mat zitten en hoe ze verdeeld zijn in de mat zelf.
Voor het warm houden van serviesgoed zal het niet zo veel uitmaken, voor het losmaken van gelijmde elektronica wel.
Ik gebruik overigens zelf een Makita HG6531C voor het opwarmen van gelijmde elektronica.
Deze heeft een traploos instalbare temperatuur en luchtsnelheids regeling.
Met een (ver)klein pijpje op de blaasmond kun je uiterst nauwkeurig plaatselijk verwarmen.
Het lijkt mij ook dat je voor het openmaken van electronica iets fijnere controle wil dan 3 instelbare temperaturen, waarbij je ook niet weet hoe accuraat het is en hoe het met de warmteoverdracht zit.

Zoals je zegt, zoiets is prima voor het warmhouden van gerechten, maar minder praktisch als je met verlijmde electronica aan de slag gaat.

Ik Schiet Film | Website | Instagram