Motorola gaat eerste telefoon presenteren met magnetisch…

Pagina: 1
Acties:

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-07 21:05
Artikel: nieuws: Motorola gaat eerste telefoon presenteren met magnetisch draadloos laden
Auteur: @arnoudwokke
Het gaat om een duur model, met een groot 144Hz-oledscherm en een Snapdragon 8 Gen 5-soc met 12GB aan Lpddr5-geheugen.
Is "duur" niet erg subjectief en daarmee niet helemaal de juiste woordkeuze voor nieuws? :)

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-07 19:22

arnoudwokke

Redacteur
Hoe bedoel? Duur is niet echt subjectief, maar relatief toch? Ik wilde voorkomen dat ik iets zou zeggen als 'hij staat hoog in de lineup ' ofzo en kwam hierop uit :)

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05:49
arnoudwokke schreef op zondag 12 juli 2026 @ 14:11:
Hoe bedoel? Duur is niet echt subjectief, maar relatief toch? Ik wilde voorkomen dat ik iets zou zeggen als 'hij staat hoog in de lineup ' ofzo en kwam hierop uit :)
Had dan gezegd: "Het gaat om een model wat waarschijnlijk meer dan 1000 euro moet gaan kosten........
Dan kan iedereen voor zichzelf bepalen of dat duur is of niet.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Pasteis
arnoudwokke schreef op zondag 12 juli 2026 @ 14:11:
Wat is een duur toestel?

De één vindt een telefoon van 500 euro al duur, de ander misschien 800 euro en weer iemand anders 1200 euro? Of zelfs 1500. Het geeft niet echt een objectieve indicatie. Dan kan het ook ook nog uitmaken of het een Chinese of Westerse fabrikant is.

Als je "hij staat hoog in de lineup" zat te denken, dan zou ik eerder "Met deze specificaties als high-end toestel worden beschouwd". Jullie laten door andere posts zien wat jullie als high-end beschouwen.

Misschien had het woordje "relatief" ervoor het nog iets specifieker gemaakt :P En dan is nog de vraag... ten opzichte van wat relatief? :P

[ Voor 32% gewijzigd door Pasteis op 13-07-2026 08:59 ]

• Pasteis
Yaksa schreef op zondag 12 juli 2026 @ 14:17:
[...]

Had dan gezegd: "Het gaat om een model wat waarschijnlijk meer dan 1000 euro moet gaan kosten........
Dan kan iedereen voor zichzelf bepalen of dat duur is of niet.
Bedankt Yaksa. Dat is inderdaad een mooi voorbeeld, waar ik persoonlijk ook eerder voor gekozen zou hebben.

• jansierens
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-07 18:03
Draadloos laden werkte altijd al via een elektromagnetisch veld, maar het woord 'magnetisch' verwijst hier puur naar ingebouwde, fysieke magneetjes. Deze zorgen er, net als bij Apple's MagSafe of de Qi2-standaard, voor dat de lader perfect uitgelijnd op je telefoon vastklikt voor optimaal laden.

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-07 16:27
de Motorola edge 70 max is helemaal niet de eerste Motorola die 'magnetisch draadloos laden' ondersteund; de Motorola RAZR 60 Ultra heeft dit ook al.

Beetje vreemd om zo'n onwaarheid en de titel van een artikel te zetten zonder het te checken, zeker omdat de RAZR 60 Ultra ook gereviewd is door Dennis en in een vergelijking is meegenomen door Wout

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:19

Kheos

FP ProMod
spank_mojoo schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 15:23:
de Motorola edge 70 max is helemaal niet de eerste Motorola die 'magnetisch draadloos laden' ondersteund; de Motorola RAZR 60 Ultra heeft dit ook al.

Beetje vreemd om zo'n onwaarheid en de titel van een artikel te zetten zonder het te checken, zeker omdat de RAZR 60 Ultra ook gereviewd is door Dennis en in een vergelijking is meegenomen door Wout
magnetisch draadloos laden ondersteunt die toch niet? Toch enkel met aftermarket addons?

Gewoon draadloos laden wel natuurlijk

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-07 16:27
Kheos schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 15:37:
[...]

magnetisch draadloos laden ondersteunt die toch niet? Toch enkel met aftermarket addons?

Gewoon draadloos laden wel natuurlijk
jazeker wel, misschien niet volgens de specs, maar die van mij blijft zonder hoesje prima aan de lader plakken.

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:19

Kheos

FP ProMod
spank_mojoo schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 16:27:
[...]

jazeker wel, misschien niet volgens de specs, maar die van mij blijft zonder hoesje prima aan de lader plakken.
Maar als het volgens de specs niet kan en je de telefoon al in je hand moet hebben om het te kunnen checken... Is jouw reactie dan niet wat sterk?

Kun je echt verwachten dat als er een persbericht de wereld wordt ingestuurd dat bijvoorbeeld nieuwe foon X de eerste is die feature Y heeft dat de gehele tweakers redactie niet alleen alle specs van alle smartphones ooit gaan checken(want in jouw geval kloppen die dus niet blijkbaar?), maar effectief elke smartphone ooit uitgebracht op de redactie hebben liggen en die stuk voor stuk gaan afgaan om te kijken of die feature niet toevallig toch al ooit eens is uitgebracht? Is dat echt een goed gebruik van hun resources?
Pagina: 1