Toon posts:

Plextor brander gelocked

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem bij een pc van een vriend van mij.

Hij heeft een paar maanden geleden een nieuwe brander (16x10x40) in zijn pc gestopt.
Toen werkte alles goed, ging op vakantie en na 3 weken wil die een cd opstarten vanuit de brander en ziet de hele cd niet. Vervolgens gescanned met Norton en die geeft aan dat de drive gelocked is :( bij een proggie (welke geeft ie niet aan).

Wie weet wat dit is en hoe je het kan oplossen.

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-04 16:09

Major Carnage

waki miko Reimu

Locken wordt vaak door je CD fik prog gedaan zodat je de drive niet per ongeluk open kan maken, of kan benaderen (wat logischerwijs een onderzetter als gevolg heeft)

Blijft ie ook gelocked na een reboot?
Normaal zou dat nl de lock moeten opheffen. Je kan ook wat programmatjes proberen die je drive kunnen unlocken

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Haal de kabels erafg en doe ze er weer op. Wertkt het nog steeds niet dan probeer het eens in een andere pc en wanneer die dat nog steeds aangeeft ga dan terug naar de winkel.

Verwijderd

Topicstarter
Hij blijft ook gelocked na een reboot.

Nou hoorde ik net het hele verhaal.

Win98 geinstalleerd -> Nero -> werkt goed.

Win98 opnieuw geinstalleerd -> WinOnCD 3.8 ->werkt goed -> vakantie -> gelocked

Win98 opnieuw geinstalleerd -> geen fik proggie geinstalleerd, maar nog wel gelocked.

edit:
Bij de laatste Win98 install is de burner er helemaal uitgeweest en opnieuw aangesloten, alleen nog niet op een andere pc geprobeerd

Verwijderd

met adapetec easy scsi 5.......en dan scsi explorer kan je je drive unlocken!

Verwijderd

totaal 11 mb groot! mocht het nou niet lukken meel me dan dan stuur ik het per post of per email op dat progje
Pagina: 1