Àmerikaans bedrijf mag satellietspiegel gaan testen na…

Pagina: 1
Acties:

• Recursio
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:52
Artikel: nieuws: Àmerikaans bedrijf mag satellietspiegel gaan testen na goedkeuring
Auteur: @arnoudwokke

"À" in Àmerikaans bedrijf mag satellietspiegel gaan testen na…:

Ik meldt dit niet als "tikfoutje", ik ben vooral benieuwd waarom er (niet alleen bij Tweakers.net hoor, ook bij NOS.nl bijvoorbeeld) zoveel van dit soort foutjes doorheen glippen - een geautomatiseerde "weet je het zeker" LLM-check op taalkundige onverwachte (en dus wellicht incorrecte, hoewel dat niet hoeft natuurlijk) zaken zou 99% van dit soort zaken eruit kunnen helpen filteren als dit onderdeel van het publicatieproces.

Is dit iets waar jullie al mee bezig zijn?

Toelichting: Ik vraag dit uit oprechte interesse, ook omdat bijvoorbeeld fd.nl (waar ik minder dan 10 taalfouten per jaar zie, of ft.com met minder dan 4 door mij gespotte fouten per jaar (voor wat dat waard is natuurlijk), dus het kan wel, nota bene ook bij een DPG-media zusterbedrijf.

Ik denk hierover na omdat ik zie hoe hard jullie werken aan de content, ebn dan vind ik het zonde als de impact van jullie werk minder wordt doordat taalgebruik en spelling in de artikelen afleidt van jullie boodschap.

Groet! :)

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Fixed :) We hebben al een 'slimme spellingchecker' gebaseerd op een combinatie van vaste regels en een LLM-controle. Het titelveld wordt op dit moment alleen niet gecontroleerd, die zal ik op de todolijst zetten om te implementeren.

• Recursio
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:52
Ah, dat is leuk om te horen Wout!

Wordt het op prijs gesteld als ik nog een voorstel voor een controle-onderwerp geef voor waar de LLM naar kijkt?

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Recursio schreef op zondag 12 juli 2026 @ 11:16:
Ah, dat is leuk om te horen Wout!

Wordt het op prijs gesteld als ik nog een voorstel voor een controle-onderwerp geef voor waar de LLM naar kijkt?
Sure :)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

Reinier

\o/

:D

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het bedrijf wil uiteindelijk tienduizenden van zulke satellieten in een baan om de aarde te brengen

• VitaminB52
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:23
"satelliet van Reflect Orbital gaat eind dit jaar de lucht in"
Waarschijnlijk bedoel je: "gaat de lucht uit", of "de dampkring uit, naar een baan om de aarde".

Lanceringen waarbij een satelliet "de lucht ingaat" zijn niet de meest succesvolle lanceringen :) .

• beeldbuijs
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16:10
Hij zal toch eerst de lucht in moeten gaan, voor hij er aan de andere kant weer uit kan komen :p
Pagina: 1