Toon posts:

Kan dit eigenlijk wel?

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oom heeft een pc aangesloten op de kabel en wil graag ook een andere pc op de kabel. Hij vroeg aan mij hoe hij dat kan fixen, maar ik heb zelf eigenlijk ook geen idee. Ik zei al dat ik dat wel wist (ik beloof altijd te veel) maar ik hoop eigenlijk dat jullie mij kunnen helpen...

Kun je een kabel gewoon met 1 of ander apparaatje splitsen en dan allebei aansluiten op een apparte pc? Of moet ik de kabel via de ene pc doorlussen op de andere mbv een netwerkkaartje :?

Verwijderd

gebruik a.u.b. de search en de faq's daar lees je genoeg over internet delen ;)

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Dit is volgens mij meer iets voor netwerken.
Ik neem aan dat je met de kabel 'internet via de kabel' bedoelt? Dat kan je delen door gebruik te maken van twee netwerkkaarten en een crosslinkkabel of een hub en straight kabels.
De manier waarop je win 98 in kan stellen staat in een van de faq's. Advies is om niet de win 98 manier te volgen maar er een anderprogrammaatje voor te gebruiken.
Meer info kan je vinden via de search.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

Topicstarter
Oké, sorry dat ik niet de search gebruikt heb... Ik zal het nu even doen en als ik er dan nog niet uit kom dan horen jullie het wel.

BEDANKT EN SORRY VOOR DE OVERLAST!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik heb even snel alle topics doogelezen (ik heb zo'n snelleescursus gedaan van de tellsell) en ik snap nu zo ongeveer hoe ik het moet doen.

Ik kan het dus met een hub doen, maar dat is neem ik aan een beetje omslachtig voor 2 pc's? Verder kan ik er dus ook voor kiezen om in 1 pc 2 netwerkkaarten te drukken en zo dus via die pc doorlussen naar de tweede pc (is dat niet het router principe?).

Moet bij de tweede oplossing de pc met de twee netwerkkaarten niet altijd aan staan als je met de andere pc wil internetten? En is dit te voorkomen als je een hub gebruikt?

Verwijderd

Zoals je in de I&T FAQ kunt lezen hoort dit eigenlijk in [forum=19].
Daar is er echter al bijzonder veel over geschreven, lees eerst het onderstaande eens:Gebruik daarna de
zoekfunctie van GoT
eens, daar vind je ook veel informatie en de vele antwoorden op
vergelijkbare vragen die al voorbij zijn gekomen. Een aantal voorbeeldjes:
  • [search=internet sharing]
  • [search=internet delen]
  • [search=winroute]
  • [search=sygate]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.