Beste mede-tweakers,
Voor een familielid wil ik graag een beroep doen op jullie adviezen mbt de plaatsing van airco('s) in de woonkamer (en optioneel keuken).
Woningsituatie:
Mijn vragen::no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/PFY6K3qKO7YqNnIpXFDsSG1H.jpg?f=user_large)
Mocht ik iets vergeten zijn of er aanvullende toelichting nodig is; let me know. Dank alvast voor het meedenken!
Voor een familielid wil ik graag een beroep doen op jullie adviezen mbt de plaatsing van airco('s) in de woonkamer (en optioneel keuken).
Woningsituatie:
- Vrijstaande woning uit 1960 +-
- Woonkamer is een uitbouw en heeft een plat dak (alleen het grootste stuk van de woonkamer is plat dak,de rest zit "onder" de woning.
- HR++ glas overal, kruipruimte en vloer geïsoleerd, spouwmuurisolatie, plat dak destijds vervangen en geisoleerd
- De woonkamer heeft een grote raampartij gericht op het zuiden, waar geen ruimte is voor een wandunit.
- Geen buitenunit op het terras
- De woonkamer en keuken zijn gescheiden met een muur en een schuifdeur
- Airco zal worden gebruikt als bij-verwarming naast CV en koelen
Mijn vragen:
- Welke grootte airco zouden jullie in dit geval adviseren? (Ik dacht zelf aan Daikin of MHI 4,2 of 5)
- Nog andere suggesties mbt de plaatsing van de unit in de woonkamer?
a) Ik heb een vermoeden dat hun voorkeur uitgaat naar de hoek rechtsonderin de woonkamer (van het grootste vierkant), gezien de wandunit daar niet opvalt en je recht door de muur naar buiten kunt.
b) Meningen over deze locatie? - Vinden jullie een 2e airco in de keuken toegevoegde waarde voor deze situatie? Zo ja, waar zou je de unit plaatsen? In feite kan het of aan de voorkant van het huis (boven het aanrecht) of aan de scheidingswand tussen keuken en woonkamer, maar dan zit je met je leidingwerk te klooien.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/PFY6K3qKO7YqNnIpXFDsSG1H.jpg?f=user_large)
Mocht ik iets vergeten zijn of er aanvullende toelichting nodig is; let me know. Dank alvast voor het meedenken!
Anker Solix Max AC 7 kWh | 4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W