Vraag

• paulboers
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 10-07 16:49
Mijn vraag
nav een (gelukkig niet geslaagde) inbraakpoging: wie heeft er goede ervaringen met een bedrijf dat camera's buiten installeert?

PB

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:42
Wat wil je dat de camera's doen? afschrikken? een zwarte hoodie filmen? gekoppeld aan beveiligingssysteem met sirenes zwaailichten en reutemeteut? Of zelfs een centrale die erachter hangt en jou belt ter bevestiging , en anders een beveiliger langs stuurt / schakelt met politie.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een camera zonder alarmering erachter doet weinig tot niets tegen inbrekers. Sterker nog, er lijkt een trend te zijn dat ze juist inbreken waar er veel/dure camera's hangen omdat dat een aardige indicatie geeft van de waarde van spullen in huis. Zoals @99ruud99 ook aangeeft, ze hebben over het algemeen een hoodie aan of de herkenbaarheid boeit ze niet.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:07
Ga in elk geval niet met Verisure in zee. Dat is geen fijn bedrijf.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
@paulboers gelieve je startpost bij te werken met aanvullende nuttige informatie. Met deze summiere vraag kunnen we elkaar niet echt helpen. Het forum geeft je al wat aanknopingspunten tijdens het aanmaken:
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Verder zijn er heel veel antwoorden mogelijk, maar het zal ook afhankelijk zijn van wat je wilt bereiken met de camera's. Zo zijn er camera's die via netwerkkabels aangesloten worden voor data en stroom of camera's die via Wi-Fi werken. En als je naar Wi-Fi camera's kijkt, zijn er modellen met en zonder accu, waardoor je wel stroom nodig hebt op die punten.

Home Assistant Configuratie V&A