Stereo bookshelf speakers gezocht

Pagina: 1
Acties:

• bb9000
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-07 17:25
dag iedereen, heeft iemand advies/ervaring over goeie stereo bookshelf speakers, voornamelijk voor televisie/film te kijken? (staan gewoon op het tv-kastje naast tv)

ik sloot altijd een oude hifi uit de jaren 90 aan als geluidsoplossing maar die versterker is nu dood. heb onlangs een wiim amp gekocht maar ik dacht dat het misschien wel de moeite waard kan zijn om ook de speakers te upgraden. de huidige speakers zijn archilelijk maar ik vind ze eigenlijk best goed, er zit wat bas in dus aparte subwoofer is niet nodig. qua grootte mogen ze echt niet veel meer dan 22cm breed zijn.

een vlugge reddit-zoektocht (ik ken echt niets van audio) gooit me bij een groep fanatiekelingen die dingen van duizenden euro's aanraden. is er iets in de prijsmarge van de wiim amp, dus max €300 of zo? tweedehands is ook een optie. naast het kastje heb ik nog iets van 30cm om eventueel een subwoofer te zetten, moest dit toch heel bevorderlijk zijn voor de geluidskwaliteit. ik vind witte/houten speakers wel mooi, dat zou een mooie bonus zijn.

dank voor de hulp!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:54
bb9000 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 10:19:
dag iedereen, heeft iemand advies/ervaring over goeie stereo bookshelf speakers, voornamelijk voor televisie/film te kijken? (staan gewoon op het tv-kastje naast tv)

ik sloot altijd een oude hifi uit de jaren 90 aan als geluidsoplossing maar die versterker is nu dood. heb onlangs een wiim amp gekocht maar ik dacht dat het misschien wel de moeite waard kan zijn om ook de speakers te upgraden. de huidige speakers zijn archilelijk maar ik vind ze eigenlijk best goed, er zit wat bas in dus aparte subwoofer is niet nodig. qua grootte mogen ze echt niet veel meer dan 22cm breed zijn.

een vlugge reddit-zoektocht (ik ken echt niets van audio) gooit me bij een groep fanatiekelingen die dingen van duizenden euro's aanraden. is er iets in de prijsmarge van de wiim amp, dus max €300 of zo? tweedehands is ook een optie. naast het kastje heb ik nog iets van 30cm om eventueel een subwoofer te zetten, moest dit toch heel bevorderlijk zijn voor de geluidskwaliteit. ik vind witte/houten speakers wel mooi, dat zou een mooie bonus zijn.

dank voor de hulp!
Ik moet meteen aan de Dali Oberon 1 denken, die kan je op Marktplaats prima vinden met jouw budget. Smits Arnhem heeft zelfs een nieuwe set op Marktplaats staan voor 278 euro. Hele fijne luidsprekers die eigenlijk alles goed doen, helemaal voor dat geld.

• bb9000
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-07 17:25
Zien er goed uit. heb lokaal een als-nieuw wit setje kunnen scoren voor 220. Bedankt!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:54
bb9000 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:16:
Zien er goed uit. heb lokaal een als-nieuw wit setje kunnen scoren voor 220. Bedankt!
Dat was vlot! Veel plezier ermee!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@bb9000 Uit het grote gele vak dat je zag direct boven het bericht dat je schreef:
"Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling."
Ik heb je bericht daarom verplaatst.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:01
uitvoering: Q Acoustics 3020 (Matzwart)

Is ook een leuke. Heb daar zelf een setje van bij de televisie aan een Marantz NR1609. Komt leuk geluid uit, best nog wat bass ook wel.
Pagina: 1