Jazuzzi Lay-Z spa sneller verwarmen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wij hebben een Lay z spa jacuzzi met een diameter van 150.

Het duurt uren voordat deze op temperatuur is, zelfs met een cover over het water.

Deze is bij het aanzetten rond de 23 graden.

Wij gaan er vaak in rond de 37/38 graden.

Begin van de middag moeten wij deze al aanzetten om er savonds rond 23:00 in te kunnen.

Ik vroeg me af of er een verwarmingselement is die je erin kan doen zodat het water sneller opwarmt.

Zie het als een element die je bij aquariums heb.

Verwacht van niet, omdat ik op internet er niets over kon vinden.

Zal met name te maken hebben dat de jacuzzi opblaasbaar is.

Om het half leeg te laten lopen en te vullen met warm water kost misschien meer gas en kan misschien op de 1 of andere manier met electriciteit gezien wij zonnepanelen hebben.

Wie weet hebben jullie ervaring en is er iets voor te koop :)

Dankjewel alvast.

Alle reacties

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mijn ging vorig jaar helaas lek, maar ik had daarvoor een warmtepomp ertussen gezet. Laat je niet verleiden tot een 3 kW warmtepomp, want dat schiet echt niet op. Met 6 kW was het water in een uurtje of 3 wel warm.

Het is overigens ook niet zo dat het ding heel erg stil was. En, waar je heel erg op moet letten met zwembad warmtepompen is dat ze wel tot 37 graden kunnen. Heel veel haken af boven de 35.

Oja, en wat het inverter gedeelte betreft.. Hier draait hij gewoon altijd op vol vermogen. Ik vermoed dat dat te maken heeft met de hoge temperatuur.

[ Voor 13% gewijzigd door Glashelder op 09-07-2026 15:02 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Ocmer-traallos
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:46
Toen wij er eentje hadden staan lieten we hem 24/7 aanstaan zodat de spa altijd op temperatuur is en je er in kunt stappen wanneer je wil. Dat geeft wel een luxe gevoel.

Geen idee of dit veel verschil uitmaakt qua verbruik.

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Dit soort spa’s zijn dramatisch tot niet geïsoleerd en zijn verschrikkelijke verbruikers. Een zomer regelmatig in je opblaas spa is al prima reden om gewoon een vaste spa te kopen. Die zijn vaak ook beter en makkelijker schoon te houden.

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:48
Vullen met warm water is wat mij betreft een prima optie. Het ligt eraan hoe veel liter erin gaat, maar bij ons is dat circa 750 liter. En natuurlijk hoe vaak je het vult

volgens AI kost dat vullen in de zomer circa 2 m3 gas voor 750 liter op 38 graden, dus nog minder dan €3. Dat vind ik het gedoe en geld van allerlei extra maatregelen niet waard.

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:19

ITsEZ

parttime all-rounder

Van 23 naar 37 graden? Dan heb je em ook aardig lang uit laten staan. De beste optie bij dit soort modellen is eigenlijk om er eentje te kopen die wat beter geïsoleerd is. Ze hebben ook een variant met schuim wanden, die houdt de warmte een stuk beter vast en is alsnog makkelijk te verplaatsen en weg te halen in de winter.

Je kan die opblaas dingen ook wel isoleren, bijvoorbeeld door er isolatie platen onder te leggen, maar uiteindelijk moeten ze gewoon dagelijks aanstaan om op temperatuur te blijven. Helaas is dat wat het zo prijzig maakt, als je gaat investeren in een warmtepomp er tussen of andere verwarming kan je imo beter het geld uitgeven aan een hoogwaardiger model jacuzzi die beter de warmte vasthoudt.

What you see is always what you get.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:55
Mogelijk interessant voor je: Jacuzzi verwarmen met warmtepomp
Pagina: 1