Advies voor kant-en-klare game pc

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views

Vraag

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07 10:33
Hi Guys,

Ik ben opzoek naar een game pc. Kant-en-klaar. Zie hieronder mijn gegevens.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een game-pc waarmee ik de nieuwste games soepel kan spelen op een 1440p (2K) monitor. Denk aan games zoals Cyberpunk 2077, maar ook andere moderne AAA-titels. Minimaal 60 fps is voor deze game wel een vereiste. Verder gebruik ik de pc vooral voor internet, YouTube en wat standaard kantoorwerk. Geen videobewerking of zware productiviteit.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik sta open voor suggesties, maar ik ben vooral op zoek naar de beste prijs-prestatieverhouding (bang for buck). Als richtlijn denk ik aan ongeveer €1.000 tot €1.500, maar als iets meer uitgeven veel betere prestaties oplevert hoor ik dat graag.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een 1440p monitor, toetsenbord, muis en headset. Ik zoek alleen een complete pc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete desktop inclusief behuizing. Alles mag nieuw zijn. Tweedehands sta ik ook voor open.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Ik sta open voor zowel AMD als Intel en NVIDIA of AMD-videokaarten. De beste prestaties voor mijn budget zijn voor mij het belangrijkst.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil dat Cyberpunk 2077 en vergelijkbare games soepel draaien op 1440p met hoge instellingen. Het hoeft geen RGB-showcase te worden; een stille en degelijke pc heeft mijn voorkeur.

Ga je overklokken?
Nee, ik ben tevreden met de standaardinstellingen.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag welke PC's op dit moment wellicht dik in de aanbieding zijn. Ik zoek een uitgebalanceerde game-pc waar ik de komende jaren mee vooruit kan zonder onnodig geld uit te geven. Eventuele verbeteringen of alternatieven zijn uiteraard welkom.

Ik weet dat alles duurder is tegenwoordig, maar misschien zijn er ergens nog pareltjes te vinden? :)

Alle reacties

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:10
DKA beleid
3. Verricht eigen onderzoek
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijstoptie in de Pricewatch. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn. Tevens kan je achteraf makkelijk berekenen hoe je alles zo goedkoop mogelijk in huis kan halen. Win-win!
Handleiding Pricewatch

En natuurlijk Best Buy Guide: Desktop Best Buy Guide

[ Voor 12% gewijzigd door Apart op 09-07-2026 14:30 ]

https://ko-fi.com/apart

• nickdw7
Ik heb veel zelfonderzoek gedaan. Maar er is zóveel mogelijk. Dat ik door het bomen het bos niet meer zie.

En de pricewatch en beste buy guide zijn helaas alleen voor onderdelen. Ik wil juist een kant-en-klare Game PC kopen. Misschien dat er iemand in deze community dit in de gaten houdt en de bang-for-buck pareltjes er tussenuit weet te vissen? Daar hoop ik op! :)

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:40
nickdw7 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:32:
[...]

Ik heb veel zelfonderzoek gedaan. Maar er is zóveel mogelijk. Dat ik door het bomen het bos niet meer zie.

En de pricewatch en beste buy guide zijn helaas alleen voor onderdelen. Ik wil juist een kant-en-klare Game PC kopen. Misschien dat er iemand in deze community dit in de gaten houdt en de bang-for-buck pareltjes er tussenuit weet te vissen? Daar hoop ik op! :)
Zoveel zelf onderzoek heb je niet gedaan lijkt me. Ik heb ook naar kant en klaar gekeken een tijdje terug (niet voor gekozen) en op internet en youtube kan je prima informatie en reviews vinden over kan en klare merk pc's.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:10
Je kan bij Azerty of Alternate ook gewoon een PC laten assembleren. Dit is beter dan een pre-built. Met een pre-built zul je te lang op zoek zijn naar het specifieke systeem dat jij wilt. Ook zul je geheid over je budget gaan wil je een PC hebben met acceptabele performance op 1440p met hoge settings in Cyberpunk 2077. Wat is hoog? Is dit Ultra preset, of is dit Ultra Ray Tracing?

[ Voor 11% gewijzigd door Apart op 09-07-2026 14:50 ]

https://ko-fi.com/apart

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:10
Zelf schroef ik altijd mijn eigen machine in elkaar. Gewoon, omdat dat leuk is om te doen.
Je kan natuurlijk al je onderdelen uit Best Buy Guide: De beste 1440p-game-pc
bij 1 zaak kopen en daar ook elkaar laten zetten.
De betere computerwinkels doen dat wel.

Zelf zou ik eigenlijk nooit bij een winkel als MM een standaard PC kopen. Die dingen hebben vaak onverwachte kadootjes... alhoewel de tijd van de Medion PCs bij de Aldi...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• nickdw7
GarBaGe schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:51:
Zelf schroef ik altijd mijn eigen machine in elkaar. Gewoon, omdat dat leuk is om te doen.
Je kan natuurlijk al je onderdelen uit Best Buy Guide: De beste 1440p-game-pc
bij 1 zaak kopen en daar ook elkaar laten zetten.
De betere computerwinkels doen dat wel.

Zelf zou ik eigenlijk nooit bij een winkel als MM een standaard PC kopen. Die dingen hebben vaak onverwachte kadootjes... alhoewel de tijd van de Medion PCs bij de Aldi...
Goeie tip!! dankjewel.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:21

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de Best Buy Guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.