Vraag

• Remco123
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:26
Mijn vraag

Beschadiging soundbar

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Misschien dat de vraag hier niet helemaal hoort maar mijn Sonos Arc Ultra heeft schade opgelopen aan de bovenkant van de grill waardoor er nu een witte veeg op zit. Iemand dit eerder gehad en is hier nog iets aan te doen zonder dat ik er gelijk zo'n sok overheen moet kopen ? Baal er echt van en het ziet er ook gewoon niet mooi uit
...

Alle reacties

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:12
Is het schade of heeft iets afgegeven? Wat ik altijd doe met dit soort zaken is een spuitbus halen in de kleur, een deel daarvan spuiten op een stuk karton en met een heel klein kwastje bijtikken. De rest eromheen zoveel en net mogelijk aftapen.

• Remco123
Één van de katten heeft het voor elkaar gekregen de tv eraf te gooien. Deze is gelukkig nog heel maar denk dat een deel van de tv de soundbar heeft geraakt. Hij is dus niet ingedeukt ofzo maar zie het als een schaafplek. Het is wel wit uitgeslagen dus denk dat de onderlaag gewoon zichtbaar is. Hoor veel verhalen over markers enzo maar ben toch bang dat er eventueel iets in gaat lekken en hij echt kapot gaat.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Zonder duidelijke foto's is hier weinig over te zeggen vrees ik. Maar met een (keramische)markerstift kan je best veel oneffenheden verbloemen of minder zichtbaar maken.

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• Qontinent
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 09-07 16:17
Gewoon op de verzekering gooien? Kun je kiezen om het te laten "repareren" of je steekt het geld in de zak, en neemt dan je verlies. bedoel als er zoiets gebeurt ben je gewoon verzekerd. daar betaal je toch ook maandelijks voor? ( moet je dit wel hebben)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Qontinent schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:01:
Gewoon op de verzekering gooien? Kun je kiezen om het te laten "repareren" of je steekt het geld in de zak, en neemt dan je verlies. bedoel als er zoiets gebeurt ben je gewoon verzekerd. daar betaal je toch ook maandelijks voor? ( moet je dit wel hebben)
Op welke verzekering...? Schade veroorzaakt door een huisdier aan je eigen spullen wordt niet gedekt. Of je moet één of ander speciale all-risk verzekering ergens hebben?

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:15
Qontinent schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:01:
of je steekt het geld in de zak, .... daar betaal je toch ook maandelijks voor? ( moet je dit wel hebben)
Jup, daar betaal je maandelijks voor, en door mensen zoals jij elk jaar weer een beetje meer.
:(

Overigens lost dat het probleem van TS ook niet echt op.

*sowieso

• Remco123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPMEpI1jpbtd953K1MCf7KWvGK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dUwqXU9pNUNraWCWPwmlySUn.jpg?f=fotoalbum_large

• Remco123
Heb nog ff een foto toegevoegd

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Remco123 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:37:
Mijn vraag

Beschadiging soundbar

Misschien dat de vraag hier niet helemaal hoort maar mijn Sonos Arc Ultra heeft schade opgelopen aan de bovenkant van de grill waardoor er nu een witte veeg op zit. Iemand dit eerder gehad en is hier nog iets aan te doen zonder dat ik er gelijk zo'n sok overheen moet kopen ? Baal er echt van en het ziet er ook gewoon niet mooi uit
...
We helpen je graag met dingen, maar dit is wel een heel karige dumpvraag, zonder eigen inzet.
  • Wat zegt de helpdesk van Sonos of de winkelier?
  • Wat heb je zelf al geprobeerd?
  • Wat vond je op het internet over mogelijke oplossingen en waarom losten die het niet op?
  • En anders bel je de verzekering voor waar je dit mag laten herstellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 09-07-2026 16:26 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Remco123
Het is inderdaad wat summier maar ook nog maar net gebeurd. Sonos vervangt geen onderdelen dus daar kan ik weinig op verhalen. Verzekering zal niks doen want dit is nu éénmaal een gevolg van het nemen van huisdieren. Heb wel gezocht op opties maar daar komen toch vaak markers voorbij maar afhankelijk hoe je de vraag stelt steeds een andere. Denk dat er niet veel anders op zit dan een hele nieuwe te kopen helaas. Risico dat ik met markers meer schade aan breng dan goed doe is mij te groot.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Remco123 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:06:Denk dat er niet veel anders op zit dan een hele nieuwe te kopen helaas.
Komt er geen geluid meer uit dan?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:47

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Remco123 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:06:
Het is inderdaad wat summier maar ook nog maar net gebeurd. Sonos vervangt geen onderdelen dus daar kan ik weinig op verhalen. Verzekering zal niks doen want dit is nu éénmaal een gevolg van het nemen van huisdieren. Heb wel gezocht op opties maar daar komen toch vaak markers voorbij maar afhankelijk hoe je de vraag stelt steeds een andere. Denk dat er niet veel anders op zit dan een hele nieuwe te kopen helaas. Risico dat ik met markers meer schade aan breng dan goed doe is mij te groot.
Maar als je toch al de intentie hebt om een nieuwe te kopen, waarom dan niet een paar centen 'extra' uitgeven aan een marker of iets dergelijks en het gewoon proberen? Verpruts je het, dan was je toch al van plan een nieuwe te halen. Valt de schade na je poging niet meer op, dan heb je het geld van een nieuwe Sonos 'bespaard'. Nee heb je dus sowieso, met een beetje mazzel maak je er een Ja van.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:09

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dat lijkt op wat er gebeurt als je donker plastic "uitrekt", ook wel "stress mark" genoemd. Wat daar vaak bij helpt is hitte: even voorzichtig en heel kort met een aansteker erlangs zou dit wel eens terug donker kunnen maken.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Remco123
Geluid doet het nog prima alleen ik vind dit gewoon erg lelijk staan zo. Ken mezelf dan ga ik me steeds ergeren aan die plek iedere keer als ik er langs loop. Aangezien een marker denk ik niet heel veel uit zal halen (onduidelijk welke ik moet hebben) en wellicht beschadigd het de boel juist is een nieuwe de enige optie. Helaas is het ding nog geen 1.5 jaar oud en flink in prijs gestegen t.o.v. toen ik hem kocht dus baal er wel van.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:22
Als je toch van plan bent om een nieuwe te halen dan beter voor een paar euro een keertje proberen of je het kan opknappen.
De optie spuitbus op een karton en dan met een kwastje of een fijn rollertje is dan het proberen waard.
Niet teveel aanbrengen dan dan lekt er ook niets door.

Niet geschoten.
Desnoods uit elkaar halen en dan aanpakken als je een beetje durft aan te pakken.

Mijn profiel op Discogs

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Remco123 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:26:
Geluid doet het nog prima alleen ik vind dit gewoon erg lelijk staan zo. Ken mezelf dan ga ik me steeds ergeren aan die plek iedere keer als ik er langs loop. Aangezien een marker denk ik niet heel veel uit zal halen (onduidelijk welke ik moet hebben) en wellicht beschadigd het de boel juist is een nieuwe de enige optie. Helaas is het ding nog geen 1.5 jaar oud en flink in prijs gestegen t.o.v. toen ik hem kocht dus baal er wel van.
Misschien dat je dan de 'beschadigde' hier kunt verkopen in de V&A sectie?
Genoeg mensen die er niet over vallen (pun intended) dat er een miniem krasje op zit....

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:04
Met een grijze Edding 3000 marker stift kan je die gewoon wat bijkleuren.

Ik zou er geen punt van maken. Niks is perfect.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• sig69
  • Laatst online: 20:51
Gewoon een stift ofzo inderdaad.

Roomba E5 te koop

• Remco123
Ja maar welke is dan de vraag , lijkt me wat link om zomaar met een stift in de weer te gaan wetende dat je binnen in wat kan beschadigen

• Ad de Jong
Wat zou je kunnen beschadigen?
Zolang je er geen pot verf in mikt gebeurt er niet veel.
Met een stift kan je het rooster gewoon netjes bijwerken zonder dat je iets aan de binnenkant raakt.
Welke kleur stift je dan moet hebben dat is even vergelijken en proberen.

Ik zou het zelfs met zwarte schoenpoets aandurven als het rooster zwart is.
En dan wel de ouderwetse uit een blikje.

Mijn profiel op Discogs

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23:30
Remco123 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:48:
Ja maar welke is dan de vraag , lijkt me wat link om zomaar met een stift in de weer te gaan wetende dat je binnen in wat kan beschadigen
Een permanent marker (als Edding) droogt binnen seconden. Dat gaat echt niet lekken. (Zo 'maakt' de fietsenmaker de krasjes in je spatbord ook overigens)

Schoensmeer lijkt me een wat gekke keuze aangezien dat spul niet snel opdroogt en weer vloeibaar wordt bij hitte.

Stiftje erover en klaar. Als je totaal verlamd van de twijfel bent, doe wat stift op een radiator en wacht tot de winter. De streep zit er volgende lente nog wel hoor. :)

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:29
Remco123 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:37:
Mijn vraag

Beschadiging soundbar

...
Wat is het probleem met een “sok” als je een stift niet aandurft?

https://soundskins.com/product/sonos-arc-charcoal-black/

Voor een nette ben je minder dan een nieuwe ARC kwijt.

• DonJunior
Remco123 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:26:
Vind dit wel een gevalletje overdrijven.
Doe je dit ook bij je auto of fiets? "oh er zit een krasje op.. nu moet ik een nieuwe"
Ik ben zelf ook enorm zuinig op mijn spullen en baal er ook van als er krassen op komen. Maar dat is ook het leven he. Je kan nooit alles perfect houden. Zeker niet als je ook nog katten hebt rondlopen.
Ik begrijp je echt als je zegt dat je je eraan stoort, ik herken, maar aan de andere kant moet je jezelf wel af en toe achter de oren krabben of wat je nu bedenkt wel echt normaal gedrag is.
Iets wegdoen en een nieuwe kopen vanwege een krasje, is dat in mijn beleving niet.

*sowieso

• Remco123
Wat is het probleem met een “sok” als je een stift niet aandurft?

https://soundskins.com/product/sonos-arc-charcoal-black/

Voor een nette ben je minder dan een nieuwe ARC kwijt.

Heel simpel die sok is één en al stof dus een krabpaal voor katten dus dat maakt het alleen nog.maar erger 🙃

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Wat denk je voor schade met een marker aan te kunnen brengen?

• Remco123
Vind dit wel een gevalletje overdrijven.
Doe je dit ook bij je auto of fiets? "oh er zit een krasje op.. nu moet ik een nieuwe"
Ik ben zelf ook enorm zuinig op mijn spullen en baal er ook van als er krassen op komen. Maar dat is ook het leven he. Je kan nooit alles perfect houden. Zeker niet als je ook nog katten hebt rondlopen.
Ik begrijp je echt als je zegt dat je je eraan stoort, ik herken, maar aan de andere kant moet je jezelf wel af en toe achter de oren krabben of wat je nu bedenkt wel echt normaal gedrag is.
Iets wegdoen en een nieuwe kopen vanwege een krasje, is dat in mijn beleving niet.

Ligt eraan , bij een fiets verwacht ik die krassen , een soundbar zou er in veel gevallen nog jaren goed uit moeten zien. Tenzij het met stof bekleed is. Dus tja het wordt een lastige denk ik.

• Remco123

De inkt zou in de soundbar kunnen komen bijvoorbeeld, dan is het vaak einde verhaal.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Remco123 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 23:56:

De inkt zou in de soundbar kunnen komen bijvoorbeeld, dan is het vaak einde verhaal.
Daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Hoeveel inkt komt er uit denk je? Je spuit het er niet op.

En hoe vaak heb je gehoord over speakers die kapot gingen door inkt?

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:33
Eventueel kan je spul gebruiken wat je ook bij auto's gebruikt om dingen mooier zwart te maken. Desnoods iets van een coating ofzo. Is net als verven dan eigenlijk.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• DonJunior
Remco123 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 23:56:

Je moet de inkt er niet uit knijpen he? Gewoon als normale stift gebruiken dan loopt er echt geen inkt in je soundbar. Zelfs als dat wel zou gebeuren maakt een druppeltje inkt echt niks stuk.
offtopic:
Hoe meer ik al je reacties lees hoe meer ik het idee hebt dat je gewoon aan het ragebaiten bent.

*sowieso

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat je ziet is naar alle waarschijnlijkheid de grondlak van de Sonos. Gewoon bijwerken met zwarte stift en klaar ben je.
Wellicht watervaste Edding ofzo.

Zou wel eerst klein stukje proberen, kijken of je iets ziet.

Dit is verder niet heel anders dan het bijpunten van de lak van een auto bijvoorbeeld.

Alternatief: ding uit elkaar halen, grille er af, spuitbus lak er overheen en dan is ie helemaal egaal in de zelfde kleur. Dat zou ik als optie twee pakken

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ciffie
  • Registratie: April 2020
Er zijn speciale hoezen te koop bij https://soundskins.com/

Ik had trouwens ook schade op mijn Sonos Arc Ultra. Bleef hangen met mijn vest, direct een gaatje erin. Erg zonde. Het is gewoon te teer!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of je knoopt er een panty omheen, kan ook nog :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1