Mijn vraag
Op dit moment geen zonnepanelen of warmtepomp. Wel sinds kort een elektrische auto. Huidig verbruik in 9500kWh per jaar, maar met auto komt daar 7000 bij. We willen nu graag zonnepanelen plaatsen icm een thuisbatterij en de mogelijkheid hebben om er een diesel aggregaat aan te koppelen ivm mogelijke stroomuitval. De huidige auto(id buzz cargo) is v2h geschikt. Nu zijn er verschillende aanbieders die me aanspreken, maar het liefste zou ik een all in one oplossing hebben. Zonnepanelen, batterij, omvormer, noodstroom.
Twijfel nu tussen:
Balansenergie, maar lees daar wat wisselende dingen mbt de bouwkwaliteit.
Sigenstor, v2h, modern, maar weinig laadcycli.
Victron, betrouwbaar, maar vooral zelfbouw, geen kant en klare oplossing
Of is er een partij die jullie aanraden voor betrouwbaar advies.
Op dit moment geen zonnepanelen of warmtepomp. Wel sinds kort een elektrische auto. Huidig verbruik in 9500kWh per jaar, maar met auto komt daar 7000 bij. We willen nu graag zonnepanelen plaatsen icm een thuisbatterij en de mogelijkheid hebben om er een diesel aggregaat aan te koppelen ivm mogelijke stroomuitval. De huidige auto(id buzz cargo) is v2h geschikt. Nu zijn er verschillende aanbieders die me aanspreken, maar het liefste zou ik een all in one oplossing hebben. Zonnepanelen, batterij, omvormer, noodstroom.
Twijfel nu tussen:
Balansenergie, maar lees daar wat wisselende dingen mbt de bouwkwaliteit.
Sigenstor, v2h, modern, maar weinig laadcycli.
Victron, betrouwbaar, maar vooral zelfbouw, geen kant en klare oplossing
Of is er een partij die jullie aanraden voor betrouwbaar advies.