Beste mede-Tweakers,
Ik loop vast met de wifi-verbinding van mijn GoodWe GW3600-DNS omvormer en hoop dat iemand hier de gouden tip heeft, of kan bevestigen dat mijn module simpelweg overleden is.
Het probleem:
De omvormer is offline in de SEMS Portal. Als ik de wifi probeer te configureren via de app of rechtstreeks via de browser (10.10.100.253), krijg ik na het invullen van de netwerkgegevens netjes de melding dat de koppeling succesvol is. Echter, in mijn modem/router duikt de omvormer met geen mogelijkheid op en hij blijft offline.
Wat me nu opvalt: het lampje op de losse wifi-module (de dongle onderop) brandt helemaal niet. Het blijft volledig donker. Het vaste LCD-scherm en de Power-leds op de omvormer zelf werken overdag wel gewoon en de panelen wekken stroom op.
Wat ik al heb geprobeerd:
Is dit een bekend kwaaltje van deze generatie DNS-dongles en is de module simpelweg rijp voor vervanging? Of zie ik een specifieke instelling over het hoofd?
Hoor het graag!
:strip_exif()/f/image/JzhwbRa7PuPCGqv7HTNHJlLB.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik loop vast met de wifi-verbinding van mijn GoodWe GW3600-DNS omvormer en hoop dat iemand hier de gouden tip heeft, of kan bevestigen dat mijn module simpelweg overleden is.
Het probleem:
De omvormer is offline in de SEMS Portal. Als ik de wifi probeer te configureren via de app of rechtstreeks via de browser (10.10.100.253), krijg ik na het invullen van de netwerkgegevens netjes de melding dat de koppeling succesvol is. Echter, in mijn modem/router duikt de omvormer met geen mogelijkheid op en hij blijft offline.
Wat me nu opvalt: het lampje op de losse wifi-module (de dongle onderop) brandt helemaal niet. Het blijft volledig donker. Het vaste LCD-scherm en de Power-leds op de omvormer zelf werken overdag wel gewoon en de panelen wekken stroom op.
Wat ik al heb geprobeerd:
- 2.4 GHz check: Router gecontroleerd, wifi staat op 2.4 GHz en kanaal staat vast onder kanaal 13 (geen band steering/5 GHz issues).
- WiFi Reset & Reload: Via het LCD-scherm van de omvormer herhaaldelijk een WiFi Reset en WiFi Reload uitgevoerd. Het scherm geeft daarna netjes WiFi Reset OK aan.
- Harde reset (Power Cycle): De omvormer volledig stroomloos gemaakt (werpschakelaar/AC-groep in de meterkast uit, DC-schakelaar onderop de omvormer op OFF) en ruim 5 minuten gewacht alvorens alles weer in te schakelen.
- Fysieke check: De losse module met de twee schroefjes volledig gedemonteerd, pinnen gecontroleerd (zien er schoon/recht uit) en weer stevig teruggedrukt en vastgeschroefd.
Is dit een bekend kwaaltje van deze generatie DNS-dongles en is de module simpelweg rijp voor vervanging? Of zie ik een specifieke instelling over het hoofd?
Hoor het graag!
:strip_exif()/f/image/JzhwbRa7PuPCGqv7HTNHJlLB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door hoihoi66 op 08-07-2026 17:03 ]
/f/image/k5P9Z5ymAeRGuP2CTnOPjMtF.png?f=fotoalbum_large)