Hallo allen,
Ik wil de huidige fundering van de oude veranda graag uitbreiden voor een veranda. Het betreft een woning uit 1960 in de Ardennen. Het viel mij op dat de fundering een kleine centimeter is gezakt t.o.v. de woning aan 1 zijde (zie fotos). Aan de andere zijde is het een stuk minder (1-2 mm). Ik heb even gegraven en zag dat het fundering rondom 60 cm diep is, maar omdat de woning op een helling staat, betekend dit dat de zijde die verzakt is maar ~15-20 cm in de grond zit.
:strip_exif()/f/image/S6VDWskqhaawYU33ap4Y2wDn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hr5kamMcEJvwSbn4rAW0ydKg.jpg?f=fotoalbum_large)
De veranda wordt niet zwaar, maar ik wil verdere verzakking graag voorkomen. Ik wil de huidige fundering daarom graag stabiliseren.
Wat vinden jullie van het volgende plan:
Alle input is welkom, en bij voorbaat dank!
Ik wil de huidige fundering van de oude veranda graag uitbreiden voor een veranda. Het betreft een woning uit 1960 in de Ardennen. Het viel mij op dat de fundering een kleine centimeter is gezakt t.o.v. de woning aan 1 zijde (zie fotos). Aan de andere zijde is het een stuk minder (1-2 mm). Ik heb even gegraven en zag dat het fundering rondom 60 cm diep is, maar omdat de woning op een helling staat, betekend dit dat de zijde die verzakt is maar ~15-20 cm in de grond zit.
:strip_exif()/f/image/S6VDWskqhaawYU33ap4Y2wDn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hr5kamMcEJvwSbn4rAW0ydKg.jpg?f=fotoalbum_large)
De veranda wordt niet zwaar, maar ik wil verdere verzakking graag voorkomen. Ik wil de huidige fundering daarom graag stabiliseren.
Wat vinden jullie van het volgende plan:
- Nieuwe fundering rondom t/m 60 cm diepte. Midden t/m 20 cm
- Gaten in bestaande fundering boren en betonijzers plaatsen om de oude met de nieuwe fundering te verbinden
- Aangedane zijde ondergraven t/m 60 cm werkelijke diepte en hier ook beton storten
Alle input is welkom, en bij voorbaat dank!
-- All science is either physics or stamp collecting