Na 6+ jaar met mijn huidige systeem is het echt tijd voor een nieuwe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Motion Graphics / Videobewerking / Design / Gaming. Voornamelijk After Effects, Premiere Pro, Photoshop, Illustrator.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens rond de € 2250. Iets meer mag, iets minder mag natuurlijk ook ;)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur gaat mee naar het nieuwe systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik speel niet de laatste games zodra ze uitkomen, dus qua gaming behoeftes doet mijn huidige systeem het eigenlijk nog goed (2080 / 32gb / Ryzen 7 2700X). Maar ik merk dat After Effects / Premiere & Photoshop in mindere mate, steeds trager aan het worden zijn en dat ik me in het dagelijks gebruik hieraan begin te ergeren. Ik denk dus dat ik vooral meer en beter geheugen nodig ga hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Werk nu met 32gb geheugen. In deze tijd niet leuk, maar ik zal hierin wel omhoog moeten schat ik.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb op basis van topics hier, pricewatch & een beetje hulp van AI het volgende samengesteld. Heb ik hierin rare keuzes gemaakt? Kan ik ergens geld besparen, of zou je juist ergens anders meer geld insteken? Alvast bedankt voor jullie hulp en inzichten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Motion Graphics / Videobewerking / Design / Gaming. Voornamelijk After Effects, Premiere Pro, Photoshop, Illustrator.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens rond de € 2250. Iets meer mag, iets minder mag natuurlijk ook ;)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur gaat mee naar het nieuwe systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik speel niet de laatste games zodra ze uitkomen, dus qua gaming behoeftes doet mijn huidige systeem het eigenlijk nog goed (2080 / 32gb / Ryzen 7 2700X). Maar ik merk dat After Effects / Premiere & Photoshop in mindere mate, steeds trager aan het worden zijn en dat ik me in het dagelijks gebruik hieraan begin te ergeren. Ik denk dus dat ik vooral meer en beter geheugen nodig ga hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Werk nu met 32gb geheugen. In deze tijd niet leuk, maar ik zal hierin wel omhoog moeten schat ik.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb op basis van topics hier, pricewatch & een beetje hulp van AI het volgende samengesteld. Heb ik hierin rare keuzes gemaakt? Kan ik ergens geld besparen, of zou je juist ergens anders meer geld insteken? Alvast bedankt voor jullie hulp en inzichten.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core Ultra 7 265K Boxed | € 282,37 | € 282,37 |
| 1 | Moederborden | ASRock B860 LiveMixer WiFi | € 155,52 | € 155,52 |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 5070 12GB GDDR7 OC Edition | € 623,70 | € 623,70 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H5 Flow (2024) Zwart | € 70,54 | € 70,54 |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 38,90 | € 38,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-64 | € 795,- | € 795,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 13 M | 750W | € 92,87 | € 92,87 |
| 1 | Interne ssd's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 239,- | € 239,- |
| Totaal | € 2.297,90 | |||