Vraag

• frans118
  • Registratie: Juli 2026
  • Nu online
Mijn vraag
We overwegen om onze cv-combiketel te vervangen, en te gaan verwarmen met airco en voor het tapwater hebben we een warmtepompboiler, gaat deze combi werken?

Ons huis is goed geïsoleerd.

We horen het graag.

Alle reacties

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:41
Ja, doe dit zelf in de stacaravan, werkt als een zonnetje.

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:38

Releases

Ja maar!

Dat kan.

Een warmtepompboiler is geen doorstroomboiler natuurlijk. Dus welke kant ga je nu precies op?

• frans118
  • Nu online
We hebben nu een warmtepompboiler deze voed de ketel , in de nieuwe situatie voed hij de doorstroomboiler.

• Djvdb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:45
frans118 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 11:09:
We hebben nu een warmtepompboiler deze voed de ketel , in de nieuwe situatie voed hij de doorstroomboiler.
Waarom wil je ook nog een doorstroomboiler? Heb je anders te weinig warm water? Hebben jullie plek voor een douche-wtw?

e-Golf 2018 | Climarad Sensa V2X | 3200 Wp WZW I WP: ME Ecodan SUZ-SWM60VA2 + ERST20D-VM2E

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:45

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Dan zou ik een zelfregelende doorstroomboiler nemen die ook invoer van warmwater aankan.
Nee, niet iedere doorstroomboiler is dus geschikt voor invoer van warmwater (kijk bijvoorbeeld naar het verschil van een Clage CEX of een CEX-U)

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• frans118
  • Nu online
De doorstroomboiler voor als warmtepompboiler leeg is als backups, we hebben geen plek voor douchewtw.
Pagina: 1