Welke koelkast/vriezer voor in de garage?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• carefree7
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-07 21:21
Hallo! Ik heb een kleine/gemiddelde koelkast in huis en met een klein kind is het lastig om alles wat ik nodig heb erin kwijt te raken. Ik heb ook een grote garage, dus ruimte is geen probleem. Daarom ben ik op zoek naar een koel-vriescombinatie voor de garage, idealiter met twee zones: een gewone koelkast en een vriezer.

Een van mijn zorgen is dat mijn garage niet geïsoleerd is, waardoor het er 's winters behoorlijk koud wordt (waarschijnlijk rond de 6-9°C). Ik heb begrepen dat standaard koelkasten bij deze temperatuur niet goed functioneren. Betekent dit dat ik de koelkast in de winter gewoon moet uitzetten en de vriezer niet kan gebruiken?

Heeft u suggesties voor modellen die ik zou kunnen bekijken? Idealiter een model met een relatief laag elektriciteitsverbruik.

Beste antwoord (via Septillion op 08-07-2026 07:34)

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:21

dragonhaertt

@_'.'

Het grootste probleem van koel-vries combinaties is dat de simpele/goedkope modellen werken op één compressor. Als het buiten de kast koud genoeg is voor de koelkast zal de compressor niet aanslaan en werkt de vriezer niet.
Je zal dus op zoek moeten naar een combi met losse compressor/regeling voor het vriesdeel als je de vriezer ook in de winter wil gebruiken.

Je kan ook overwegen een losse vriezer te kopen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Alle reacties

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:03
Heb me hier ook zorgen om gemaakt toen ik 10 jaar geleden een extra vriezer in ons schuurtje wilde zetten.

Uiteindelijk maar gewoon gedaan. Tot vandaag de dag geen problemen ervaren, terwijl de temperatuur in de schuur al meerdere keren hoger of lager is geweest dan waar de vriezer tegen zou kunnen.

Misschien zijn er mensen bij wie het mis is gegaan, maar bij mij gaat het dus al 10 jaar goed.

I like my men like I like my coffee

Acties:
  • Beste antwoord

• dragonhaertt
  • Laatst online: 22:21

dragonhaertt

@_'.'

Het grootste probleem van koel-vries combinaties is dat de simpele/goedkope modellen werken op één compressor. Als het buiten de kast koud genoeg is voor de koelkast zal de compressor niet aanslaan en werkt de vriezer niet.
Je zal dus op zoek moeten naar een combi met losse compressor/regeling voor het vriesdeel als je de vriezer ook in de winter wil gebruiken.

Je kan ook overwegen een losse vriezer te kopen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:40
ik zou het anders doen:
Koel/vries in de keuken er uit. Zal je op MP vast nog wel wat voor krijgen. Die vervangen voor een koelkast, en in de garage een joekel van een vriezer plaatsen. Hier ook een ongeisoleerde garage en nog nooit problemen ervaren met de vriezer die het niet doet. Het is meer gedoe met vervangen van de spullen maar ik weet zeker dat je er heel veel profijt van gaat krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door 107mb op 08-07-2026 07:11 ]

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:06
Koel/vries is zonde want het koelgedeelte is groot en dat is zonde. Koop gewoon een grote vriezer voor in de garage. Dat hebben wij ook en werkt perfect met twee opgroeiende kinderen die steeds meer eten

• carefree7
Op basis van jullie antwoorden neem ik aan dat de vriezer geen probleem heeft om het hele jaar in een koude/warme garage te staan? Ik denk dat dit inderdaad een oplossing zou kunnen zijn. Ik koop echter vaak producten in grote hoeveelheden, zoals mayonaise, en dan heb ik nog steeds problemen met de opslag ervan tijdens hittegolven. Ik denk niet dat invriezen ideaal zou zijn.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:51

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

carefree7 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 06:48:
Hallo! Ik heb een kleine/gemiddelde koelkast in huis en met een klein kind is het lastig om alles wat ik nodig heb erin kwijt te raken. Ik heb ook een grote garage, dus ruimte is geen probleem. Daarom ben ik op zoek naar een koel-vriescombinatie voor de garage, idealiter met twee zones: een gewone koelkast en een vriezer.

Een van mijn zorgen is dat mijn garage niet geïsoleerd is, waardoor het er 's winters behoorlijk koud wordt (waarschijnlijk rond de 6-9°C). Ik heb begrepen dat standaard koelkasten bij deze temperatuur niet goed functioneren. Betekent dit dat ik de koelkast in de winter gewoon moet uitzetten en de vriezer niet kan gebruiken?

Heeft u suggesties voor modellen die ik zou kunnen bekijken? Idealiter een model met een relatief laag elektriciteitsverbruik.
wij hebben een hele grote Liebherr diepvrieskist in de schuur gehad voor een grote hoeveelheid hondevoer dat wij in bulk kochten.

Destijds speciaal gekeken naar een type dat geschikt was voor koude ruimtes, dit staat gewoon bij het model vermeld.

Ik meen zelfs (IIRC) dat een N in het typenummer aanduid dat deze tegen vrieskou kan.

edit: type aanduiding SN moet het zijn.

https://www.coolblue.nl/vriezers/vriezers-voor-in-schuur

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 08-07-2026 07:22 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• SoFTSTuFF
  • Laatst online: 10-07 13:00
Beko heeft een aantal modellen vriezers die hieraan voldoen

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-07 14:05
Sebas1979 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 06:57:
Heb me hier ook zorgen om gemaakt toen ik 10 jaar geleden een extra vriezer in ons schuurtje wilde zetten.

Uiteindelijk maar gewoon gedaan. Tot vandaag de dag geen problemen ervaren, terwijl de temperatuur in de schuur al meerdere keren hoger of lager is geweest dan waar de vriezer tegen zou kunnen.

Misschien zijn er mensen bij wie het mis is gegaan, maar bij mij gaat het dus al 10 jaar goed.
+1. Onze main koelkast staat in de garage, simpele Beko, nooit problemen gehad.

• carefree7
Op basis van de tips hier heb ik besloten om alleen een vriezer voor de garage te kopen. Bedankt allemaal!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-07 09:05
Hier staat al sinds heel wat jaren een koel vries combinatie van Liebherr, werkt perfect in de houten schuur. Klimaatklasse SN-T moet je hebben. Dan kan een koelkast prima.

Check de klimaatklasse van de koel/ vriescombinatie die je wilt gaan kopen. Koop je van een gerenomeerd merk dan staat wel aangegeven dat ze daaronder of daarboven gaan. Lees de gebruiksaanwijzing welke meestal wel te vinden is online.

goed merk, correcte klimaatklasse, lezen gebruiksaanwijzing over de temperaturen en klaar ben je. Een koelkast in een onvermwarmde garage kan prima mits je je maar inleest.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Pagina: 1