PostNL raakt 3x in een maand mijn pakket kwijt

Pagina: 1
Acties:

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:43
Beste Tweakers,

Ik zit met een behoorlijk frustrerende situatie met PostNL en ik hoop dat jullie advies hebben over hoe ik dit het beste kan escaleren. Het lijkt er namelijk sterk op dat er op mijn specifieke bezorgroute (of het lokale sorteercentrum) structureel pakketten verdwijnen.

In zeer korte tijd zijn er op mijn adres maar liefst drie opeenvolgende zendingen spoorloos verdwenen. Het gaat in alle gevallen om pc componenten:

Een tweedehands via een Tweakers Vraag & Aanbod-verkoper. > Staat al sinds 30 mei op bezorging niet gehaald we werken de status bij zodra nieuw bezorgmoment bekend is.

Een nieuw bestelde SSD (verzonden als brievenbuspakje). > Staat al sinds 10 juni op bezorging niet gehaald we werken de status bij zodra nieuw bezorgmoment bekend is. Inmiddels is deze al opnieuw verzonden met DHL en gearriveerd.

Nog een V&A-pakket met RAM-geheugen. > Staat al sinds 4 juli op bezorging niet gehaald we werken de status bij zodra nieuw bezorgmoment bekend is.

De totale waarde van deze drie zendingen is inmiddels opgelopen tot bijna 850 euro.

Wanneer ik zelf contact opneem met de PostNL-klantenservice loop ik tegen een muur op. Ik word afgescheept met standaardantwoorden, ze hangen de telefoon gewoon op en ze weigeren vanuit hun kant een onderzoek te starten, omdat ik de ontvanger ben en niet de contractpartij.

Inmiddels heb ik de verzenders (waaronder de Tweakers-verkopers) gevraagd om vanuit hun kant een officieel onderzoek wegens vermissing te starten, aangezien zij de formele contractpartij zijn. Hulde aan de Tweakers die dit opstarten, maar vanuit daar is PostNL ook enkel reactief bezig lijkt het wel.

Mijn vragen aan jullie:

Heeft iemand ervaring met een vergelijkbaar structureel patroon op één adres/route? Hoe kregen jullie PostNL wél in beweging?

Is het zinvol om hier in dit stadium al online aangifte van diefstal/verduistering voor te doen bij de politie, om zo een dossier/aangiftenummer te kunnen overhandigen aan PostNL Security?

[ Voor 3% gewijzigd door Lucky0wn op 07-07-2026 15:04 ]

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:20
Lucky0wn schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:02:
Beste Tweakers,

Ik zit met een behoorlijk frustrerende situatie met PostNL en ik hoop dat jullie advies hebben over hoe ik dit het beste kan escaleren. Het lijkt er namelijk sterk op dat er op mijn specifieke bezorgroute (of het lokale sorteercentrum) structureel pakketten verdwijnen.

In zeer korte tijd zijn er op mijn adres maar liefst drie opeenvolgende zendingen spoorloos verdwenen. Het gaat in alle gevallen om pc componenten:

Een tweedehands via een Tweakers Vraag & Aanbod-verkoper. > Staat al sinds 30 mei op bezorging niet gehaald we werken de status bij zodra nieuw bezorgmoment bekend is.

Een nieuw bestelde SSD (verzonden als brievenbuspakje). > Staat al sinds 10 juni op bezorging niet gehaald we werken de status bij zodra nieuw bezorgmoment bekend is. Inmiddels is deze al opnieuw verzonden met DHL en gearriveerd.

Nog een V&A-pakket met RAM-geheugen. > Staat al sinds 4 juli op bezorging niet gehaald we werken de status bij zodra nieuw bezorgmoment bekend is.

De totale waarde van deze drie zendingen is inmiddels opgelopen tot bijna 850 euro.

Wanneer ik zelf contact opneem met de PostNL-klantenservice loop ik tegen een muur op. Ik word afgescheept met standaardantwoorden, ze hangen de telefoon gewoon op en ze weigeren vanuit hun kant een onderzoek te starten, omdat ik de ontvanger ben en niet de contractpartij.

Inmiddels heb ik de verzenders (waaronder de Tweakers-verkopers) gevraagd om vanuit hun kant een officieel onderzoek wegens vermissing te starten, aangezien zij de formele contractpartij zijn. Hulde aan de Tweakers die dit opstarten, maar vanuit daar is PostNL ook enkel reactief bezig lijkt het wel.

Mijn vragen aan jullie:

Heeft iemand ervaring met een vergelijkbaar structureel patroon op één adres/route? Hoe kregen jullie PostNL wél in beweging?

Is het zinvol om hier in dit stadium al online aangifte van diefstal/verduistering voor te doen bij de politie, om zo een dossier/aangiftenummer te kunnen overhandigen aan PostNL Security?
Zelf heb ik dit met postnl ook regelmatig.
Het is bij mij de slechtst presterende pakketbezorger.

Bij een MP bestelling van een set eindversterkers, was mijn pakket ook zoek.
Maar hier ging het ook om een paar honderd euro. PostNL hangt gewoon op en wil geen onderzoek doen. "ja meneer ik blijf mezelf herhalen, ik hang nu op" KLIK.
Dus ik heb de bezorger opgewacht een week na de geplande bezorging, bus klemgezet met mijn auto, en hem gevraagd wat er met mijn pakket gebeurd was.

Toen kwam eruit dat hij vaak pakketten bij het hotel in het magazijn zette, en zelf aftekende.
En jawel, daar lagen meerdere pakketten van mij.

Om problemen te voorkomen laat ik tegenwoordig standaard alles versturen naar een pakketpunt. Maar ook hier heb ik gehad dat het pakket nooit bezorgd word.
Soms ligt deze er dan toch, dus ik ga altijd navraag doen.

DHL heb ik nooit problemen mee, maar anderen hoor ik daar weer over klagen.
Het ligt vooral aan de bezorger.
Wij hebben een pakketpunt in de buurt die vrijwel alle bezorgdiensten heeft.
Dus ik laat standaard alles bij hun bezorgen. Scheelt voor mij nutteloos thuis wachten, en ik kan het afhalen wanneer ik wil.

Ik verwacht dat de politie er weinig tot niets mee doet.
Maar je kan altijd online aangifte doen.

Het is jammer dat de verzendende partij als klant gezien word, als koper betaal je de verzendkosten. Maar postNl heeft 0,0 met je te maken in geval van klachten.

Klagen bij de verzender is het enige dat je kan doen, helaas.
En bij een particulier is dat erg lastig.

RADAR heeft er ook al meerdere keren een uitzending aan besteed.

(Mag hopen dat PostNL failliet gaat binnen een paar jaar)

www.fjmbouw.nl - AMD Ryzen 7 9800X3D RTX5070Ti 96GB DDR5

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-07 22:48
Post.nl is in Twente ook drama maar hier op Tweakers mag je er niet zoveel van zeggen. Het is erg warm en zielig voor de chauffeurs en zo. Je hebt echt gelijk, een pakket ontvangen lijkt sterk op een loterij.

• Lucky0wn
Helaas gaat het om SSD's en RAM-geheugen. Ik begrijp dan ook volkomen dat verkopers in eerste instantie kiezen voor een brievenbuspakje.

Zojuist heb ik weer een chat en opvolgend telefoongesprek gehad met PostNL, die overigens hardhandig door hen de nek om zijn gedraaid. Ik neem alle gesprekken op, maak screenshots van chats en geef dit vooraf ook netjes bij ze aan.

Tijdens het telefoongesprek zojuist durfden ze zelfs te beweren dat een van de pakketten nooit door hen is ontvangen, terwijl de Track & Trace-status letterlijk staat op: Pakket is ontvangen door PostNL. Eerder stond er nog Zending is nog niet ontvangen door PostNL, en medewerkers hebben mij nota bene zélf via chat en telefoon meerdere malen bevestigd dat het pakket fysiek bij hen in het sorteercentrum ligt.

Daarnaast werd er aangegeven dat een onderzoek naar een brievenbuspakket zelfs helemaal niet mogelijk is...

Toen ik doorvroeg en om opheldering vroeg over deze tegenstrijdigheid, werd simpelweg de verbinding verbroken en de chat gesloten.

Wat is hier nou nog concreet aan te doen?!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
*knip* Sneren is niet nodig.

Vreemd trouwens dat dit anno 2026 nog steeds een probleem is met alle tracker technologie van tegenwoordig.

[ Voor 55% gewijzigd door Yorinn op 07-07-2026 15:58 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Lucky0wn schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:39:
Helaas gaat het om SSD's en RAM-geheugen. Ik begrijp dan ook volkomen dat verkopers in eerste instantie kiezen voor een brievenbuspakje.

Zojuist heb ik weer een chat en opvolgend telefoongesprek gehad met PostNL, die overigens hardhandig door hen de nek om zijn gedraaid. Ik neem alle gesprekken op, maak screenshots van chats en geef dit vooraf ook netjes bij ze aan.

Tijdens het telefoongesprek zojuist durfden ze zelfs te beweren dat een van de pakketten nooit door hen is ontvangen, terwijl de Track & Trace-status letterlijk staat op: Pakket is ontvangen door PostNL. Eerder stond er nog Zending is nog niet ontvangen door PostNL, en medewerkers hebben mij nota bene zélf via chat en telefoon meerdere malen bevestigd dat het pakket fysiek bij hen in het sorteercentrum ligt.

Daarnaast werd er aangegeven dat een onderzoek naar een brievenbuspakket zelfs helemaal niet mogelijk is...

Toen ik doorvroeg en om opheldering vroeg over deze tegenstrijdigheid, werd simpelweg de verbinding verbroken en de chat gesloten.

Misschien volgende keer vragen of een particuliere verzender er een Airtag in wilt doen?

Of gewoon een testpakketje met een Airtag om te zien wat er gebeurd?

Kan je buiten PostNL om het pakketje volgen.

ICE ICE Baby

• Lucky0wn
Juup schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:44:
*knip*

Vreemd trouwens dat dit anno 2026 nog steeds een probleem is met alle tracker technologie van tegenwoordig.
Ik zit inmiddels echt met mijn handen in het haar. Mijn server ligt er al sinds half mei uit en ik ben nu 850 euro verder, zonder dat ik een werkend systeem heb staan.

Omdat kanalen zoals Klachtenkompas, Twitter en Facebook niet meer actief of beschikbaar zijn, sta je als consument met de rug tegen de muur. Zelfs een normale, formele klacht indienen over de bezorging is bij PostNL nagenoeg onmogelijk gemaakt.

Het meest frustrerende is de totale machteloosheid: je kunt zelf absoluut niets uitrichten en bent volledig afhankelijk van de goodwill en medewerking van de afzenders om een onderzoek te starten.
djmuggs schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:48:
[...]

Misschien volgende keer vragen of een particuliere verzender er een Airtag in wilt doen?

Of gewoon een testpakketje met een Airtag om te zien wat er gebeurd?

Kan je buiten PostNL om het pakketje volgen.
Daar zit ik ook aan te denken, echter zijn die ook niet gratis; en kan dat ook in de kosten lopen, met verwachting dat ze dan kwijtraken |:(

[ Voor 27% gewijzigd door Yorinn op 07-07-2026 15:59 ]

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Lucky0wn schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:48:
[...]

Ik zit inmiddels echt met mijn handen in het haar. Mijn server ligt er al sinds half mei uit en ik ben nu 850 euro verder, zonder dat ik een werkend systeem heb staan.

Omdat kanalen zoals Klachtenkompas, Twitter en Facebook niet meer actief of beschikbaar zijn, sta je als consument met de rug tegen de muur. Zelfs een normale, formele klacht indienen over de bezorging is bij PostNL nagenoeg onmogelijk gemaakt.

Het meest frustrerende is de totale machteloosheid: je kunt zelf absoluut niets uitrichten en bent volledig afhankelijk van de goodwill en medewerking van de afzenders om een onderzoek te starten.

[...]

Daar zit ik ook aan te denken, echter zijn die ook niet gratis; en kan dat ook in de kosten lopen, met verwachting dat ze dan kwijtraken |:(
Je hebt hele goedkope bij de action, die werken nog best goed.

https://www.action.com/nl-nl/search/?q=tracker

Als je met voor tientje voor elkaar krijgt te bewijzen dat de pakketjes mogelijk ergens anders zijn dan heb je misschien die 850 euro aan spullen ook weer terug.

En dan ben jij of een goede vriend de verzender en dan is het onderzoek makkelijk op te starten.

[ Voor 4% gewijzigd door djmuggs op 07-07-2026 15:54 ]

ICE ICE Baby

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit is geen pakket bezorging-ervaringentopic. Eigen ervaringen mogen hier dan ook verder achterwege blijven.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:36
[...]

[...]

Het enige wat ik je kan aanraden is echt aangifte doen. Ik heb het ook gedaan toen een tijdje mijn post allemaal open gemaakt aankwam, daar werd ik ook knettergek van. En nee uiteraard niet die blauwe brieven. Maar een nieuwe bankpas die je door de envelop voelt? Gegarandeerd open. Ikea cadeaukaart voor iemand die ging verhuizen, uiteraard open. Nieuwe creditcard: die lag los in de envelop los gemaakt van dat stukje lijm zeg maar. Die heb ik dus ook maar niet in gebruik genomen, GEK werd ik ervan. PostNL lacht je nog net niet uit aan de telefoon als je het uitlegt. Dus toen aangifte gedaan en elke week een klacht voor PostNL. En uiteindelijk zonder dat ik ook maar ooit iets van iemand gehoord heb, dus zowel Politie als PostNL, was het ineens klaar. Ik gok iemand ontslagen die dit op grotere schaal aan het doen was. Dit is echt het enige wat ik kan bedenken. Dat heeft alsnog niet veel impact, want de politie sluit uiteraard gewoon je aangifte, maar goed, anders doe je dus echt helemaal niks...

Misschien nog als kleine troost: PostNL was afgelopen week een mega puinhoop heb ik van horen zeggen. Ze hadden namelijk tijdens de warme dagen de week daarvoor veel bezorgers naar huis gestuurd voor de hitte, terecht mijn inziens. Dat is dus allemaal blijven liggen en kwam naar vorige week toe. Zodoende had ik ook een pakket via Marktplaats die 29 juni verzonden was en vervolgens op 30 juni, 1 juli, 2 juli, 3 juli en 4 juli "bezorgpogingen", waar niks van terecht kwam. Maar zowaar zou dat pakket vanmiddag bezorgd moeten zijn, na dus meer dan een week. Dus voor je laatste pakket kan dit nog gelden denk ik. Maar dat verklaard niet je ellende met de andere....

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:34

Qwerty-273

Meukposter

Gewoon dan zelf langs een winkel rijden? Of kiezen voor een andere bezorgdienst?
(of PostNL maar dan fatsoenlijk verzekeren etc.)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Lucky0wn
Qwerty-273 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 16:11:
[...]

Gewoon dan zelf langs een winkel rijden? Of kiezen voor een andere bezorgdienst?
(of PostNL maar dan fatsoenlijk verzekeren etc.)
Zoals aangegeven:

Niet zelf de verzending gekozen, had bij de B2C verkoper van nummer 2 wel voor PostNL verzending naar Pakketpunt gekozen; maar alsnog als brievenbuspakje verzonden.
dehardstyler schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 16:10:
[...]

Het enige wat ik je kan aanraden is echt aangifte doen. Ik heb het ook gedaan toen een tijdje mijn post allemaal open gemaakt aankwam, daar werd ik ook knettergek van. En nee uiteraard niet die blauwe brieven. Maar een nieuwe bankpas die je door de envelop voelt? Gegarandeerd open. Ikea cadeaukaart voor iemand die ging verhuizen, uiteraard open. Nieuwe creditcard: die lag los in de envelop los gemaakt van dat stukje lijm zeg maar. Die heb ik dus ook maar niet in gebruik genomen, GEK werd ik ervan. PostNL lacht je nog net niet uit aan de telefoon als je het uitlegt. Dus toen aangifte gedaan en elke week een klacht voor PostNL. En uiteindelijk zonder dat ik ook maar ooit iets van iemand gehoord heb, dus zowel Politie als PostNL, was het ineens klaar. Ik gok iemand ontslagen die dit op grotere schaal aan het doen was. Dit is echt het enige wat ik kan bedenken. Dat heeft alsnog niet veel impact, want de politie sluit uiteraard gewoon je aangifte, maar goed, anders doe je dus echt helemaal niks...

Misschien nog als kleine troost: PostNL was afgelopen week een mega puinhoop heb ik van horen zeggen. Ze hadden namelijk tijdens de warme dagen de week daarvoor veel bezorgers naar huis gestuurd voor de hitte, terecht mijn inziens. Dat is dus allemaal blijven liggen en kwam naar vorige week toe. Zodoende had ik ook een pakket via Marktplaats die 29 juni verzonden was en vervolgens op 30 juni, 1 juli, 2 juli, 3 juli en 4 juli "bezorgpogingen", waar niks van terecht kwam. Maar zowaar zou dat pakket vanmiddag bezorgd moeten zijn, na dus meer dan een week. Dus voor je laatste pakket kan dit nog gelden denk ik. Maar dat verklaard niet je ellende met de andere....
Hier zit ik dus sterk aan te denken. Zojuist ook rechtsbijstand gebeld; welke enkel een brief richting de afzender aanraden, aangezien PostNL beschermd is door de Postwet, en daar juridisch niets te halen valt. Terwijl ik juist het probleem bij PostNL wil aanpakken.

[ Voor 70% gewijzigd door Lucky0wn op 07-07-2026 16:25 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:22
Lucky0wn schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 16:23:
[...]

k dus sterk aan te denken. Zojuist ook rechtsbijstand gebeld; welke enkel een brief richting de afzender aanraden, aangezien PostNL beschermd is door de Postwet, en daar juridisch niets te halen valt. Terwijl ik juist het probleem bij PostNL wil aanpakken.
De enige manier waarop je Postnl kan aanpakken zal zijn door geen gebruik meer te maken van hun diensten.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:20
Lucky0wn schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 16:23:
[...]

Zoals aangegeven:

Niet zelf de verzending gekozen, had bij de B2C verkoper van nummer 2 wel voor PostNL verzending naar Pakketpunt gekozen; maar alsnog als brievenbuspakje verzonden.
Dan is het simpel, het is niet aangekomen, dus de verkoper moet een nieuwe toesturen.
Dat zij kiezen voor een niet traceerbaar brievenbuspakket, is hun eigen risico.

De verkoper vecht het maar uit met postnl.
En bij genoeg van dit soort ervaringen zullen ze een andere vervoerder kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door FRANQ op 07-07-2026 16:49 ]

www.fjmbouw.nl - AMD Ryzen 7 9800X3D RTX5070Ti 96GB DDR5

• Lucky0wn
FRANQ schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 16:48:
[...]

Dan is het simpel, het is niet aangekomen, dus de verkoper moet een nieuwe toesturen.
Dat zij kiezen voor een niet traceerbaar brievenbuspakket, is hun eigen risico.

De verkoper vecht het maar uit met postnl.
En bij genoeg van dit soort ervaringen zullen ze een andere vervoerder kiezen.
De nieuwe SSD wel. Daar heb ik het geld zelfs al van terug.

De andere twee paketten zijn helaas via V&A. Gelukkig stelt de Tweaker van het eerste pakket zich heel netjes en meewerkend op. Het RAM geheugen moeten we nog op wachten, maar doordat het dezelfde status is, vrees ik dat die ook nooit meer gaat komen.

• Tricyrtis
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09:32
*knip* Zie modbreak hierboven en/of topicwaarschuwing hier beneden.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 08-07-2026 10:14 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Lucky0wn schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:39:

In de basis is dit heel simpel jouw zaak niet. Dit is juridisch gezien iets tussen de verzender en de bezorgdienst. Jij bent in principe geen partij voor PostNL in de overeenkomst.

Ik zou dit veel simpeler oppakken, ga klagen bij de verkoper en laat deze opnieuw verzenden. Is dat niet mogelijk omdat het 2de hands is, ontbind de aankoop en laat hun het 'lekker' met PostNL uitzoeken. Zelf met PostNL bezig gaan of blijven is 99 van de 100 keer als ontvanger een gebed zonder einde, ik zou me daar dus ook niet tot laten verleiden. Kost je alleen maar tijd en zorgt voor ergernis.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 08-07-2026 11:08 ]

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:31
*knip* Zie modbreak hierboven en/of topicwaarschuwing hier beneden.

[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 08-07-2026 11:55 ]

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

stylezzz schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 16:27:
[...]

De enige manier waarop je Postnl kan aanpakken zal zijn door geen gebruik meer te maken van hun diensten.
Op de langere termijn kan je er zeker wel wat aan doen: Niet meer stemmen op partijen die nog steeds overtuigd zijn dat alles privatiseren of 'verzelfstandigen' een top oplossing is. Als we collectief lekker VVD of nog guurdere uitvloeisels er van blijven stemmen gebeurd dat natuurlijk nooit. Dit is een heel goed voorbeeld van indirectere langetermijngevolgen van stemgedrag. Ook mee laten wegen: Partijen die voor strengere (of überhaupt) controle en handhaving van wetten en regels voor grote bedrijven zijn. De afgelopen decennia is dat vakkundig weggesaneerd door rechts Nederland. Gevolg is dat om de ACM gewoon gelachen wordt. Zie ook de 'bezorg verplichting' die naar 2 dagen wordt opgerekt, zijn ze hier (woon niet al te ver van het centrum van Den Haag) al 2 jaar terug mee begonnen. Inmiddels komen ze max 2x per week.

Probleem bij PostNL is natuurlijk duidelijk, er is vaak juist een negatieve incentive om de bezorgingskwaliteit op te krikken. Vele pakketjes zijn laag in waarde en worden dan maar opnieuw verzonden. Je geld terug proberen te halen via chat is onmogelijk en via de telefoon is de tijd die je kwijt bent vaak kostbaarder dan het geld zelf. Gevolg is dat ze effectief de omzet verdubbelen bij sommige pakketjes die ze kwijt raken.
Dennism schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 11:06:
[...]

In de basis is dit heel simpel jouw zaak niet. Dit is juridisch gezien iets tussen de verzender en de bezorgdienst. Jij bent in principe geen partij voor PostNL in de overeenkomst.

Ik zou dit veel simpeler oppakken, ga klagen bij de verkoper en laat deze opnieuw verzenden. Is dat niet mogelijk omdat het 2de hands is, ontbind de aankoop en laat hun het 'lekker' met PostNL uitzoeken. Zelf met PostNL bezig gaan of blijven is 99 van de 100 keer als ontvanger een gebed zonder einde, ik zou me daar dus ook niet tot laten verleiden. Kost je alleen maar tijd en zorgt voor ergernis.
Als kleine verzender overigens ook maar voor de rest eens. Dit is een probleem van de verkoper over het algemeen, laat het daar. Voor het vervolg: Andere verzendmethode kiezen wanneer beschikbaar of verzekerd.

[ Voor 31% gewijzigd door GoldenSample op 08-07-2026 11:26 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Pagina: 1

Let op:
Dit is geen pakketbezorging-ervaringentopic. Eigen ervaringen mogen hier dan ook achterwege blijven.