We hebben een huis gekocht en deze willen we herindelen (beneden verdieping) en uitbouwen. Het is een vrijstaande huis die ongeveer 10-12 jaar oud is.
Ik deel eerst een foto van de achterkant.
en bovenaanzicht.
Dit is de plattegrond zoals het nu is:
/f/image/wsBlOrXMATBRFBujPmIxLNKb.webp?f=fotoalbum_large)
Wat we willen oplossen met de verbouwing, herindeling en uitbouw:
Hieronder verschillende alternatieven die ik heb. Wat vinden jullie hiervan? In al deze schetsen ga ik uit van een uitbouw van 3 meter. We twijfelen nog over een kleine overkapping/afdakje tegen de zon en regen, naast de zipscreens.
Ik begin met een over de top visualisatie van ChatGPT. Het ziet er vet uit, maar de locatie van de keuken en woonkamer klopt niet. in de hoek verwacht ik alsnog een paal (rechthoekif of een stalen buis).
Schetsen uit floorplanner. Ik kom er niet uit ater is voor het woonkamer gedeelte. Ik wil dat het ruimtelijk voelt, De zicht optimaliseer, maar niet met tegenlicht zit elke keer dat ik TV of naar een film wil kijken.
De bijkeuken heb ik opgedeeld in een hal en een werkkamer. de oude keuken is de bijkeuken geworden. De oude woonkamer hoek is nu de speelkamer geworden. Wat vinden jullie hiervan?
Nogmaals, dat is super draft op dit moment. Het gaat me om de denkrichting.
/f/image/lbqMotdsBeE3wvzmS6KwyS85.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kCdchi4hKsQhfovsSARjoRpq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7WRDuQuI6KDh8XDpWy2ffI9W.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Sd57OvJsAywR3sokMgajiyOx.png?f=fotoalbum_large)
Ik deel eerst een foto van de achterkant.
en bovenaanzicht.
Dit is de plattegrond zoals het nu is:
/f/image/wsBlOrXMATBRFBujPmIxLNKb.webp?f=fotoalbum_large)
Wat we willen oplossen met de verbouwing, herindeling en uitbouw:
- De woning heeft nu van binnen een uitgesproken landelijke uitstraling. We willen dit moderner hebben, maar dan "warm" (natuurlijke materialen, je kent het wel).
- Idealiter twee nieuwe kamers creëren: een werkkamer en een speelkamer. We hebben nu een zoon en we verwachten deze zomer een tweede. Het liefst willen we rust bij de werkkamer, maar juist zicht op de speelkamer.
- Ondanks dat de woning groot is, voelen de keuken, eetkamer en woonkamer nu klein en niet helemaal villawaardig.
- Meer zicht op de tuin (die gaan we ook flink aanpakken, maar dan pas over één of twee jaar i.v.m. budget).
Hieronder verschillende alternatieven die ik heb. Wat vinden jullie hiervan? In al deze schetsen ga ik uit van een uitbouw van 3 meter. We twijfelen nog over een kleine overkapping/afdakje tegen de zon en regen, naast de zipscreens.
Ik begin met een over de top visualisatie van ChatGPT. Het ziet er vet uit, maar de locatie van de keuken en woonkamer klopt niet. in de hoek verwacht ik alsnog een paal (rechthoekif of een stalen buis).
Schetsen uit floorplanner. Ik kom er niet uit ater is voor het woonkamer gedeelte. Ik wil dat het ruimtelijk voelt, De zicht optimaliseer, maar niet met tegenlicht zit elke keer dat ik TV of naar een film wil kijken.
De bijkeuken heb ik opgedeeld in een hal en een werkkamer. de oude keuken is de bijkeuken geworden. De oude woonkamer hoek is nu de speelkamer geworden. Wat vinden jullie hiervan?
Nogmaals, dat is super draft op dit moment. Het gaat me om de denkrichting.
/f/image/lbqMotdsBeE3wvzmS6KwyS85.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kCdchi4hKsQhfovsSARjoRpq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7WRDuQuI6KDh8XDpWy2ffI9W.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Sd57OvJsAywR3sokMgajiyOx.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa159 op 07-07-2026 14:15 ]