Vraag

• Woutje34
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:52
Ik heb bij de bouw van onze woning een DucoBox Silent laten plaatsen. Na ongeveer drie jaar kreeg ik problemen met een brandend oranje lampje. De installateur is toen langs geweest en heeft de box opnieuw gekalibreerd. Daarna ging het ongeveer een half jaar goed, maar inmiddels brandt het oranje lampje opnieuw.

De box werkt handmatig nog wel, maar ik merk dat hij niet meer automatisch harder of zachter gaat draaien. Ik vermoed daarom dat de kalibratie opnieuw niet goed is.

Om te voorkomen dat ik weer onnodig kosten maak voor een bezoek van de installateur, heb ik zelf een kabeltje aangeschaft en verbinding gemaakt met de DucoBox-software. Vervolgens heb ik de kalibratie gestart. Helaas blijft het oranje lampje branden. Ik heb daarnaast de box van binnen volledig schoongemaakt, maar ook dat heeft het probleem niet opgelost.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Wat zou ik nog kunnen proberen om dit op te lossen?

Ik kan de installateur opnieuw laten komen, maar mijn buurman ervaart dezelfde problemen. We komen eigenlijk niet veel verder met de installateur, dus ik ben benieuwd of anderen dit herkennen.
Daarnaast overweeg ik eventueel om een andere DucoBox te laten plaatsen. Is dat ingewikkeld? Het plaatsen zelf lijkt me nog wel te doen, maar van het inregelen heb ik zelf weinig verstand.

Relevante software en hardware

Ik heb de Duco-software gebruikt om foutmeldingen uit te lezen. Daarin wordt een kalibratiefout weergegeven.

Wat ik al heb gevonden of geprobeerd

Ik heb online gezocht en naar aanleiding daarvan een kabel aangeschaft om verbinding te maken met de software. Veel mensen adviseren om de box opnieuw op te starten. Dat heb ik meerdere keren gedaan, maar helaas lost dat het probleem niet op.

Ook heb ik de handleiding geraadpleegd, maar daar word ik helaas niet veel wijzer van.

Alvast bedankt voor jullie hulp!