Toon posts:

DivX coderen met Voodoo 3000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey,

Ik heb laatst een dvd speler gekocht en heb reeds mijn eerste dvdrip gemaakt. Ik heb dit mbv 1 of andere ripguide van internet gedaan. Dit zijn de instellingen:
720x448 - Low-motion: 1150kbit/s - 25fps
Nadat ik klaar was met encoderen keek ik naar de kwaliteit van het beeld. Als er geen beweging in het beeld zit is de kwaliteit perfect, maar zodra het beeld een klein beetje beweegt vliegen de pixelblokken om me oren. Ook hapert het beeld om de 10 seconden. Op school hoorde ik dat de blokken en het haperen werd veroorzaakt door mijn Voodoo 3000 kaart, die geen 32 bit ondersteund.

Is dit waar of ligt het probleem elders in mijn pc?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, dat het aan je Voodoo3 zou liggen, lijkt me enorme onzin. Zelfs een oude S3 Virge kan prima met DivX'en overweg. Op mijn Voodoo3 2000 doet alle 2D het prima, DVD ook. Is het niet een heftige actiefilm, dan is fast-motion meestal beter.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het probleem ligt niet bij het afspelen van een door ander geencodeerde divx, maar een door mij zelf gecodeerde divx.

Ik kan ook probleemloos alle soorten divx afspelen, maar zodra ik een zelfgemaakte rip afspeel hapert ie soms en heb ik last van pixelsblokken.

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

Dope-E

The one and only Dope

Dan encode je toch niet goed...
Verander de bitrate (let goed op low motion/high motion) en voeg misschien wat meer keyframes er aan toe.

twitter.com/curly_sanders

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Dan encode je het niet goed, of je doet het op een verrote manier, snel dus.
Probeer eens op internet guides of how to's te vinden, die Nandub uitlegt, lekker uitgebreid, maar je krijgt er ook veel voor.
Als je te moeilijk vind, probeer dan eens Flaskmpeg, als hem nog niet gebruikt.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op vrijdag 21 september 2001 16:11 schreef YaZpEr het volgende:
Ey,

Ik heb laatst een dvd speler gekocht en heb reeds mijn eerste dvdrip gemaakt. Ik heb dit mbv 1 of andere ripguide van internet gedaan. Dit zijn de instellingen:
720x448 - Low-motion: 1150kbit/s - 25fps
Nadat ik klaar was met encoderen keek ik naar de kwaliteit van het beeld. Als er geen beweging in het beeld zit is de kwaliteit perfect, maar zodra het beeld een klein beetje beweegt vliegen de pixelblokken om me oren. Ook hapert het beeld om de 10 seconden. Op school hoorde ik dat de blokken en het haperen werd veroorzaakt door mijn Voodoo 3000 kaart, die geen 32 bit ondersteund.

Is dit waar of ligt het probleem elders in mijn pc?
Op de basisschool ? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nog wel ff wat kloten dan...

Verwijderd

moved V&B >> AVH

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

720x448 is ERG groot voor DivX, het DivX formaat geeft betere kwaliteit als je het wat kleiner maakt (maximaal 640x ... wat de aspect ratio goed houdt)

Op een DVD staat vaak ook een klein stukje over Copyright enzo, of het logo van de filmmaatschappij
Als je die ene track nou ript, kan je daarmee ff testen :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 september 2001 21:27 schreef dreeke het volgende:
720x448 is ERG groot voor DivX, het DivX formaat geeft betere kwaliteit als je het wat kleiner maakt (maximaal 640x ... wat de aspect ratio goed houdt)

Op een DVD staat vaak ook een klein stukje over Copyright enzo, of het logo van de filmmaatschappij
Als je die ene track nou ript, kan je daarmee ff testen :)
Ok, zal het eens proberen met een lager formaat.
Bedankt voor de tips!
Pagina: 1