Onderzijde chalet/stacaravan dichtmaken met 4cm dikke sandwi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ed de R
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-07 23:07
Mijn vraag
Om de onderzijde van de chalet wind dicht te maken en te isoleren, wil ik rondom sandwichpanelen gaan plaatsen. Chalet staat op een kavel met kleigrond. Ik wil een houten frame maken om de panelen te monteren en de onderzijde van de panelen in de grond plaatsen met een zandlaag.

Vraag: is het raadzaam om de panelen "in te graven"? Voordeel lijkt mij minder ongedierte en stevige montage.

Alvast dank voor het meedenken ,mvg Ed

Alle reacties

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
ingraven is een prima idee maar sandwichpanelen zijn meestal met pur gevuld. dat is niet vochtbestendig. als je je vloer wil isoleren kun je beter iets tegen de onderkant van het chalet bevestigen en je ongedierte weghouden op een ander manier.
Aan de andere kant, als die panelen in een zandbed staan dan watert het wel redelijk af en kan het ook erg lang goed gaan. Hoe hebben ze het bij andere chalets op het park gedaan?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Rondom sandwichpanelen plaatsen zie ik wel vaker gebeuren. Houten frame en deels ingegraven.

Houd er wel rekening mee dat je die ruimte eronder zult moeten beluchten,dus een klein rooster is wel een eis.

Ik zou daarvoor nog wel iets van extra vloerisolatie tegen de onderzijde plaatsen.

• Ed de R
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-07 23:07
No Hands schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 06:47:
ingraven is een prima idee maar sandwichpanelen zijn meestal met pur gevuld. dat is niet vochtbestendig. als je je vloer wil isoleren kun je beter iets tegen de onderkant van het chalet bevestigen en je ongedierte weghouden op een ander manier.
Aan de andere kant, als die panelen in een zandbed staan dan watert het wel redelijk af en kan het ook erg lang goed gaan. Hoe hebben ze het bij andere chalets op het park gedaan?
Bij de meeste chalets in de grond geplaatst en bovenkant aan een houten lat geschroefd