Opstookprotocol en nieuwe dekvloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Druk met een verbouwing bezig om onze benedenverdieping op te knappen.

Hierin is de dekvloer verwijderd en op netten vloerverwarming aangebracht.
Een 2,5 week geleden is de nieuwe zandcement dekvloer gestort met droogtijdversneller en vezels erin.
Volgens mijn aannemer is deze na 2 weken uitgehard.
Hierop heb ik ook mijn planning op aangepast om na 2 weken te beginnen met opstoken.
Echter is de partij die het leidingwerk moet doen dermate traag dat ze vandaag een begin hebben gemaakt om mijn verdeler aan te sluiten maar moet dit nog afmaken alleen weet hij nog niet wanneer. -O-

Probleem is dat volgens planning 13 Juli mijn PVC vloer gelegd gaat worden.
En de week erna mijn keuken geplaatst wordt.

Nu maak ik mij aardig zorgen of ik wel een volledige opwarm en afkoel cyclus kan uitvoeren voordat mijn PVC vloer gelegd gaat worden.
Of valt dit allemaal wel mee en kan dit geen kwaad?

Alle reacties

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-07 15:47
Is de installateur op de hoogte van je planning? Klinkt niet alsof het voor een installateur heel veel werk is.
Ik zou zeker een opstart protocol uitvoeren, echter dit zou je eventueel met de aannemer kunnen overleggen wat hierin mogelijk is.

Als de aannemer dit wel adviseert, zou ik het zeker doen. Je wilt niet dat je vloer straks te veel gaat zetten op moment dat je gaat stoken in het najaar.
Andere optie zou kunnen zijn, vragen of ze iets later met je PVC vloer kunnen starten

[ Voor 10% gewijzigd door Chielioj op 06-07-2026 16:36 ]

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:02
Als het mannetje niet binnen een (halve dag) het leidingwerk kan doen dan zou ik snel op zoek gaan naar een andere partij. Als je alles zelf geregeld hebt en niet alles via 1 partij wordt het lastig. Hoe dan ook binnen 1 week ga je het niet redden met opstoken en weer af laten koelen. en nog een keer. Ik snap overigens niet waarom niet tijdens het leggen van alle leidingen niet ook de rest van het leidingwerk/verdeler is aangelegd.

• Crxtreem
  • Niet online
Hij is gelukkig langer doorgegaan en heb ik water op mijn verdeler.
Nu de boel uit vogelen hoe ik alles afstel.

Momenteel is de meter op mijn verdeler zonder verwarmen al 25 graden.

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-07 11:42
Ik was afgelopen zondag klaar met mijn opstook / afkoel protocol en afgelopen 3 dagen is de pvc gelijmt.

Voordeel is dat de omgevingstemp. nu al veel hoger is, dus je start vrij gemakkelijk naar 40 graden kan :)

Succes met de verder afwerking!

16 x Aiko 460Wp | 7360Wp | AlphaESS G3-T10 | Nibe F2050-10 | SMO S40

• Crxtreem
  • Niet online
Hmm was vanaf gisteravond op 35 graden gekomen.
Kijk ik vanmiddag bij mijn ketel (Remeha Avanta) staat deze in storing.(E6)
Vloer afgekoeld naar 27 graden.
Vandaag meerdere keren moeten resetten en kreeg ook een E5.
Gelukkig komen ze morgen langs voor de ketel dus hopelijk kunnen ze deze weer repareren.
Wou volgend jaar pas gaan kijken naar een warmtepomp.
Pagina: 1