Op zaterdag 22 september 2001 22:25 schreef hezik het volgende:
? Klok en klepel?
Full duplex houdt in dat een PC tegelijkertijd kan zenden en ontvangen. Full duplex houdt dus NIET in dat je over 1 100Mbit lijntje ineens 200Mbit 1 kant op kunt laten gaan.
Stel PC A levert 75Mbit traffic en PC B ook, beide gericht aan C. Dan ga je toch echt problemen krijgen.
Toch heb je wel gelijk (heb er even over nagedacht), echter het is puur een semantische kwestie. De pakketjes zullen welliswaar niet 'botsen' (colliden) maar er door komen ze ook niet.
Erm ... weet niet.. praktijk voorbeeld:
Lan, 25 mensen downloaden enzo, en ontdekken dat ik de latest movies heb. Er onststaat een rush op mijn pc, en ik ontdek de kracht van mijn Raid. Er werd gem. 14MB/s afgehaald en me pc trok het prima. Ook de switch deed het goed. D8 altijd dat dat kwam door de theoretische snelheid van 200mbps. Tis nog maar 112mbps, maar tis meer dan 100mbps. Leuk dat je refereert aan de klok en de klepel, maar ik denk dat er nogal verschil is tussen het aanbod aan switches. De meeste van die el cheapo dingen heten ook switching hub, omdat ze schakelen kunnen tussen 10/100 en met een beetje mzzl full duplex zijn. Van een backbone hebben ze echter nog nooit gehoord, dus echt hard gaat het niet met 7 users en de upload aan een "echte" switch.
edit: bedenk me net.. zal ook wel overhead zijn, sneller wilde ie niet, terwijl me raid normaal meer haalt.
edit2: Dus jij hebt ook gelijk.