Redactieblog: Ik wilde weg bij Google en heb nu een…

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• beeldbuijs
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:03
Het homelab is mijn nieuwe hobby en het is een beetje duur, maar vooral heel erg leuk. […] Ik zette ze in Google Foto's: deels vanwege de gunstige prijs, maar vooral omdat dat het wel erg eenvoudig maakte om het album te delen met familie en vrienden. […] Tweeënhalf jaar later blijkt dat geen duurzame oplossing. Ik moest betalen: eerst 2,99 euro per maand en inmiddels 3,99 euro per maand omdat ik over de 100GB opslag heen ben
...

Misschien lees ik ergens overheen, maar als je een vergelijking maakt, ook op financieel vlak en je noemt het ene duur, dan verwacht ik ook op zijn minst een indicatie van wat het alternatief kost. Ik begrijp wel dat het geen 1:1 vergelijking is, maar daar hangt dan ook een heel ander prijskaartje aan.

Vier euro per maand aan kosten doet op zich toch geen afbraak aan het duurzaam zijn? Zo leest het nu wel.

Alle reacties

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

beeldbuijs schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:50:
Vier euro per maand aan kosten doet op zich toch geen afbraak aan het duurzaam zijn? Zo leest het nu wel.
Ik kan het mishebben, maar ik lees duurzaam hier als containerbegrip "houdbaar voor de toekomst", en dan past de genoemde prijsontwikkeling imho prima bij het idee van "niet houdbaar voor de toekomst", Mocht ik het mishebben en wordt hier daadwerkelijk gedoeld op ecologisch duurzaam, dan weet ik ook niet zo goed wat de prijs ermee te maken heeft :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:55

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Dit zijn discussies die perfect in de comments passen :)

Wilt u meer handtekeningen lezen, blijf dan aan de lijn.

• beeldbuijs
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:03
naitsoezn schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:09:
[...]

Ik kan het mishebben, maar ik lees duurzaam hier als containerbegrip "houdbaar voor de toekomst", en dan past de genoemde prijsontwikkeling imho prima bij het idee van "niet houdbaar voor de toekomst", Mocht ik het mishebben en wordt hier daadwerkelijk gedoeld op ecologisch duurzaam, dan weet ik ook niet zo goed wat de prijs ermee te maken heeft :P
De prijsverhogingen zijn minimaal, feitelijk zelfs negatief als je die over de afgelopen 10 jaar bekijkt. Als ik me goed herinner zijn de meeste clouddiensten eerder goedkoper geworden want a) ze hebben het aantal ooit GB verruimd en b) de bedragen voor bijvoorbeeld iCloud zijn al jaren niet verhoogd, ondanks inflatie. In feite zijn ze dus goedkoper geworden.

Ga zelf maar eens 100 GB hosten thuis. Behalve de investering in hardware en leren hoe alles werkt en je stroomkosten en moet je dubbel uitvoeren om redundancy te hebben. Het is heel lastig dat goedkoper te doen dan clouddiensten.