Schade na onweer, kapotte netwerkswitch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:16
Beste Tweakers,

sinds het noodweer vorige week doet een netwerkswitch (?) in huis het niet meer. Slechts 1 van de 2 UTP poorten werkt nu nog. De netwerkswitch lag nog los sinds het verven, en ik weet niet welk model het is. Ook Google Lens herkent het niet.

Kan iemand me helpen wat voor soort switch dit is? Er zit een voedingskabel in die door de plinten loopt, dus het liefste wil ik de huidige voedingskabel blijven gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9o0VWVPHRhAFvwOPe616vOA5F0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQEP7J1G9rebrze2ogBlSnk2.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Dat is geen switch maar een contactdoos, dus een passief onderdeel. Deze is alleen voor doorverbinden van de kabel van A naar B.

Je zult een kabeltester moeten gebruiken om te zien waar het probleem zit.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 12:24
Dat heeft natuurlijk niets met het onweer te maken maar gewoon met een lompe behandeling van een UTP wcd die toch al niet erg fatsoenlijk gemonteerd lijkt.

Je bedrading is gewoon niet meer correct aangesloten.

[ Voor 15% gewijzigd door Minimalist1 op 06-07-2026 12:22 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:59
Het is geen switch. De kabels naar rechts gaan naar je switch.

Dit is een tussenstation met keystones.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:04
Zeg je nou dat hier een voedingskabel in gaat? Dan klinkt dit eerder als een PoE injector ofzo. Een switch is het niet als er alleen een uplink en downlink in kan.

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 12:24
dehardstyler schreef op maandag 6 juli 2026 @ 12:22:
Zeg je nou dat hier een voedingskabel in gaat? Dan klinkt dit eerder als een PoE injector ofzo. Een switch is het niet als er alleen een uplink en downlink in kan.
Iemand die de correcte termen niet kent en dan wordt een UTP kabel ineens een voedingskabel :-).

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:04
Minimalist1 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 12:24:
[...]

Iemand die de correcte termen niet kent en dan wordt een UTP kabel ineens een voedingskabel :-).
Dat klinkt al een stuk logischer. :P

Als het gewoon dit is, dan is het gewoon even de keystone opnieuw doen en dan werkt het vast weer. Dit ziet er in ieder geval uit alsof het wel eens in niet werkende staat kan zijn indd. Zeker de linkerkant met de grijze kabel smeekt om pensioen. :+

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:03
Kan de andere kant van deze kabel ook defect zijn gegaan? Ipv een dom aansluitblokje?

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:16
Aha. Ik zag twee kabels erin gaan en dacht dat 1 van de twee een voedingskabel zou zijn, maar inderdaad lijkt het bij nader inzien erop dat beide kabels UTP kabels zijn. Het probleem is dat er een aantal kabels onder de radiatoren verdwijnen en aftakken naar de plint, en ik wist niet welke dat zijn.

Ik ga proberen de montage van de keystones na te lopen.

@Minimalist1 rustig aan, ik weet wat een UTP kabel is. Ik dacht dat er maar 1 UTP kabel liep naar deze doos en dat het een switch was (is wel klein voor een switch dat geef ik toe) maar blijkbaar zijn het 2 UTP kabels. Is ook logischer, anders was de UTP kabel erin geprikt zonder connector.

[ Voor 29% gewijzigd door nino_070 op 06-07-2026 13:16 ]

Pagina: 1