# Ervaringen gezocht: betrouwbare partij voor VBI renovatiev

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-07 19:49
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met de renovatie van mijn jaren '30 woning en ben me aan het oriënteren op een VBI renovatievloer. Zelf ben ik niet heel handig, dus ik zoek een betrouwbare partij die mij kan adviseren, de renovatievloer kan leveren en monteren en eventueel ook direct de afwerking met vloerverwarming kan verzorgen. Helaas ben ik tijdens de verbouwing al meerdere keren opgelicht of teleurgesteld door aannemers. Dus mijn vraag aan jullie, heb je een goede partij? stuur me aub een pb :)

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een VBI renovatievloer, omdat ik vanwege de fundering en het gewicht bewust een lichte vloeropbouw wil. Ik twijfel alleen nog over de verschillende uitvoeringen van de VBI renovatievloer. Op dit moment neig ik naar de droge variant, omdat deze het lichtst is. Tegelijkertijd lees ik ook voordelen van de semi-droge uitvoering. Daar kan ik alleen lastig een goed beeld van krijgen.

Daarnaast zit ik nog met een vraag over mijn kruipruimte.

De kruipruimte is best vochtig. Is het verstandig om vóór het plaatsen van de renovatievloer nog bodemfolie of een andere vochtafsluiting aan te brengen, of is dat in de praktijk meestal niet nodig?

Kort samengevat ben ik op zoek naar:
  • Ervaringen met betrouwbare bedrijven die een VBI renovatievloer kunnen adviseren en plaatsen.
  • Eventuele partijen die ook direct vloerverwarming en de verdere afwerking verzorgen.
  • Ervaringen met de droge versus semi-droge VBI-opbouw, met name het verschil in gewicht.
  • Advies over het toepassen van bodemfolie bij een vochtige kruipruimte.
Alle ervaringen, tips en aandachtspunten zijn van harte welkom. Alvast bedankt!