Philips hue sync box geen verbinding met hdmi

Pagina: 1
Acties:

• arjan26
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 09-07 06:19
Goede avond.

Ik ben laatst ook een philips hue sync box gekocht om mijn set compleet te maken. Eerst kon ik geen verbinding maken met de juiste wifi maar dat is nu mooi op gelost. Maar nu heb ik wel een andere probleem in de app staat dat er verbinding verbroken bij alle hdmi.

Ik heb de box eens gereset en ook nog eens verwijdert en opnieuw toe gevoegd helaas geen succes. Vandaag ben ik naar de mediamarkt gegaan en heb een nieuwe mee gekregen. En weer op nieuw toegevoegd

Maar nog steeds geen verbinding met de hdmi. Als ik mijn soundbar aansluit op hdmi 4 heeft ie wel verbinding met de soundbar maar de rest nog steeds niet.

Ik heb high speed 8k hdmi kabel zelf er bij gekocht misschien handig voor de info.

Kan iemand mij helpen zodat jet werkt ?

Met vriendelijke groet Arjan

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:54
arjan26 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 18:35:
Maar nog steeds geen verbinding met de hdmi. Als ik mijn soundbar aansluit op hdmi 4 heeft ie wel verbinding met de soundbar maar de rest nog steeds niet.
Kan je meer info geven over hoe je het hebt aangesloten?
Je het over "de rest", wat is de rest?

Spel en typfouten voorbehouden

• arjan26
Ik heb eerst de stroomkabel aangesloten en de hdmi kabel die er bij is geleverd in de in out tv poort gestopt van de sync box en vervolgens in hdmi 1 gestopt van mijn tv. Het is een Samsung tv weet even niet meer hoe lang ik deze tv al heb.

Daarna heb ik de box toegevoegd aan de app alles mooi gevolgd en dat is gelukt. Daarna heb ik de hdmi kabels aangesloten die van de soundbar op hdmi 4. En ik dacht zelf er moest een extra kabel van mijn tv naar de box toe. Die heb ik dus op hdmi 2 van de tv naar hdmi 2 sync box gedaan. Weet niet of dit goed is.

Ik had iets verkeerds getypt het moest reset. Sorry maar soms typ ik zo als ik denk dat het moet zijn dat is mijn fout.

Op de achterkant zit een reset knop en door de knop voor aan ingedrukt houden en de stekker er uit te halen, en als je de stekker er weer in doet laat je de knop los. Dat is de hard reset.

Heb ik het voor jou nu wat duidelijker gemaakt ?

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je kijkt dus tv rechtreeks via de tv, zonder extern kastje van zoals kpn of ziggo?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het wordt voor mij niet veel duidelijker... wat lastig te volgen. Want als ik je verhaal lees dan heb je dit gedaan:

TV HDMI 1 aangesloten op Hue Sync box
TV HDMI 2 aangesloten op Hue Sync box
TV HDMI 4 aangesloten op soundbar

Is het inderdaad zo aangesloten?

De TV kan niet signaal versturen én ook nog eens ontvangen van de Hue Sync Box. Die tweede HDMI kabel heeft geen nut, je TV wordt dus niet als extern HDMI afspeelapparaat gezien door Hue. De Hue Sync Box werkt alleen met externe spelers zoals een Mediabox (ziggo/kpn kastje etc), Nvidia Shield, AppleTV en dergelijken.

Interne apps op de TV zelf (tv kijken / netflix / NPO / hbo etc) werken niet met de Hue Sync box. Dat werkt alleen met de Hue Sync App. Daar moet je maandelijks voor betalen of eenmalig iets van €130 aftikken, en deze is alleen beschikbaar op een handje vol zeer nieuwe TVs van bijvoorbeeld LG.

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• arjan26
Sorry dat mijn verhaal niet erg duidelijk is. Soms kan ik het even niet goed verworden. En daar door gaat het niet goed met typen.

Ik heb geen kasje van ziggo boven op mijn slaapkamer of een andere meida box.

Ik ga nog even proberen om het goed uit te leggen wat ik heb gedaan met de hdmi.

De hdmi die bij de sync box geleverd wordt die heb ik om de out tv gestopt van de sync box en in de hdmi 1 poort van mijn tv gestopt.

Ik heb toen een hdmi kabel van hdmi poort 2 van de tv naar hdmi poort 2 sync box gedaan.

De hdmi kabel van mijn soundbar heb ik in hdmi poort 4 van de sync box gedaan. Op de hdmi 4 vam mijn sync box naar de soundbar is er wel verbinding. Dat kan ik zien in de app op mijn telefoon

Hoop dat dit nu wel beter en duidelijker is.

Maar als ik het nu goed lees werkt de sync box niet zonder een media box of een ander soort kasje ?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 10:37

FeaR

In GoT we trust

arjan26 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 19:57:
Het is een Samsung tv weet even niet meer hoe lang ik deze tv al heb.

... Daarna heb ik de hdmi kabels aangesloten die van de soundbar op hdmi 4.
Heb je merk en type van zowel de TV als de Soundbar? En hoe wil je aansluiten? In verband met welke HDMI de (e)ARC is van deze devices, dat zegt wat meer dan alleen "HDMI 4". HDMI Out van de Sync Box op een gewone HDMI IN van de TV zou moeten zorgen voor beeld en geluid naar de TV. Soundbar en TV sluit je via de HDMI (e)ARC op elkaar aan om geluid via de TV terug naar de Soundbar te krijgen. Bronnen op de Soundbar aansluiten en dan naar de Sync Box kan ook maar is afhankelijk van de hardware.

Qua de "HDMI disconnected" ben je volgens Google niet de enige, ook met bronnen aangesloten. Helaas geen oplossing gevonden op rebooten/resetten na. Hopelijk geeft jouw toekomstige externe bron minder issues.
arjan26 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:58:
Maar als ik het nu goed lees werkt de sync box niet zonder een media box of een ander soort kasje ?
Integendeel, de Sync Box werkt alleen door er externe bronnen op aan te sluiten. Denk aan een externe Ziggo box of een game console, Blu-rayspeler, et cetera. Videosignaal (en ook audio maar dat terzijde) gaat door de Sync Box, Sync Box haalt de informatie voor de Hue lampen eruit, Sync Box stuurt het videosignaal door naar de TV en de data voor de lampen naar de lampen. Doordat je video moet aanbieden kan dat alleen maar extern, dat kan niet met interne bronnen zoals apps op je TV. TV heeft immers geen HDMI (video) Out.

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 06-07-2026 13:06 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• arjan26
Ik heb een soundbar van jbl 2.1 deep bas. Deze is verbonen met eem hdmi arc in mijn tv.

Mijn tv is een Samsung heb het model nummer achter op gevonden misschien kan je er iets mee U55MU6100WXXN

wat ik dus eigenlijk wil is dat mijn lampen die van philips hue zijn reageren op het beeld en geluid. Hoe ik dat goed aansluit weet ik even niet

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-07 15:24

SeatRider

Hips don't lie

Zoals al een paar keer is gezegd, dat gaat niet werken op deze manier. Je Samsung TV stuurt geen videosignaal uit via HDMI, dus die Hue Sync box krijgt niks bruikbaars binnen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• arjan26
Oke dan moet er een externe bron bij. Is het dan handiger om een ziggo box te nemen of een Google stick tv 4k of hebben jullie aanraders die goed zijn ?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 10:37

FeaR

In GoT we trust

arjan26 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:16:
wat ik dus eigenlijk wil is dat mijn lampen die van philips hue zijn reageren op het beeld en geluid. Hoe ik dat goed aansluit weet ik even niet
Voor het complete plaatje:
Externe bron - HDMI kabel - Hue Sync Box HDMI IN 1, 2, 3 of 4
Hue Sync Box HDMI Out - HDMI kabel - HDMI IN 1 of 2 van Samsung TV
Samsung TV HDMI 3, ARC - HDMI kabel - HDMI ARC van JBL Soundbar

De JBL Soundbar heeft een HDMI ingang waardoor je deze ook tussen Hue Synx Box (HDMI Out) en de TV (HDMI 1, 2, 3) kan zetten maar door de HDMI 1.4 van de Soundbar kan dit beperkend zijn in resolutie/refreshrate. Zou niet mijn eerste keuze zijn. Maar allemaal voor later aangezien de externe bron er eerst moet komen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 06-07-2026 14:11 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• arjan26
Juist. Ik ga even eerst kijken welke externe bron ik ga nemen omdat er wel aardig wat op de markt liggen
Pagina: 1