MSI Z390 in regio Utrecht

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views

• Keizer508
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 05-07 12:38
Ik heb hier een luxe MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon AC moederbord liggen, maar helaas zijn er een paar pinnen in de CPU-socket verbogen. Het bord geeft nu een CPU-foutlampje.

In eerste instantie viel het moederbord bij het aanzetten direct weer uit (kortsluiting/beveiliging). Nadat ik de pinnen in de socket voorzichtig wat rechter heb gezet, blijft het moederbord nu wel stabiel aanstaan.

De pc start echter nog niet door: de EZ Debug LED-lampjes springen nu constant heen en weer tussen CPU en DRAM. Het lijkt er dus op dat de stroomvoorziening inmiddels werkt, maar dat de pinnen die verantwoordelijk zijn voor de geheugenkanalen (de verbinding tussen de CPU en de RAM-slots) nog net niet goed contact maken.

Een paar pinnen zijn al een beetje rechtgezet, maar ze staan blijkbaar nog net niet goed genoeg om contact te maken. Omdat het heel secuur werk is, zoek ik een handige tweaker met een loep/microscoop (en ervaring) die mij hierbij zou willen helpen.

Ik woon in de omgeving van Utrecht. Uiteraard tegen een vergoeding / kratje bier / zakje chips!

Wie heeft er tijd en zin om mij te helpen dit bord te redden? _/-\o_

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:21

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit hoort thuis in V&A en niet op het forum.

Dit topic is gesloten.