Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Sinds de hoofdletterwijziging van XBOX schrijven we alle XBOX-vermeldingen als XBOXThe Zep Man schreef op zondag 5 juli 2026 @ 11:45:
Artikel: .geek: Steam Machine herinnert aan XBOX 360-trauma's met Red Line of Death
Auteur: @Hayte
Het merk heet XBOX, maar de console heet gewoon nog Xbox 360, zonder hoofdletters voor b, o en x.
Microsoft noemt het zelf nu ook XBOX 360: https://www.xbox.com/nl-NL/games/xbox-360
I stand corrected. Je kan er wat van vinden, maar de officiële naam van de conse is inderdaad veranderd.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
De titel kan wel wat minder sensationeel wat mij betreft. Daarnaast gaat het om een failure, wat van alles betekenen kan. Het is een beetje te kort door de bocht om gelijk te concluderen (afgaande op 1 geval ook nog, waar ook op gewezen wordt in het artikel) dat de GPU dan "overleden" is.
@Hayte
@Hayte
Dat zijn (helaas) bewuste redactionele keuzes om het 'toegangkelijker' te maken.CH4OS schreef op zondag 5 juli 2026 @ 12:44:
De titel kan wel wat minder sensationeel wat mij betreft.
zie ook .plan: We gaan Tweakers toegankelijker maken
[ Voor 22% gewijzigd door Gunner op 05-07-2026 12:46 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik ben er bang voor ja, maar dat betekend niet dat het geen zin heeft om het aan te geven.Gunner schreef op zondag 5 juli 2026 @ 12:45:
Dat zijn (helaas) bewuste redactionele keuzes om het 'toegangkelijker' te maken.
[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 05-07-2026 12:48 ]
Ook geeft R4gnax in 'Steam Machine herinnert aan XBOX 360-trauma's met Red Line of Death' een behoorlijke nuance. De betreffende Steam Machine is helemaal niet kapot (of in elk geval niet de videokaart dood zoals het artikel impliceert), de dag erna werkte de Steam Machine gewoon weer.
Ik snap wat je zegt, ik worstelde er ook wat mee tijdens het schrijven. De kop en het artikel waren sowieso met een knipoog bedoeld. Ik zal het morgen ook met het team bespreken, ik ben benieuwd hoe zij hier naar kijken. Ik heb wat je schreef over R4gnax meegenomen als update, dank daarvoor!CH4OS schreef op zondag 5 juli 2026 @ 12:44:
De titel kan wel wat minder sensationeel wat mij betreft. Daarnaast gaat het om een failure, wat van alles betekenen kan. Het is een beetje te kort door de bocht om gelijk te concluderen (afgaande op 1 geval ook nog, waar ook op gewezen wordt in het artikel) dat de GPU dan "overleden" is.
@Hayte
@Hayte Ik ben benieuwd wat er uit de bespreking is gekomen!
Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat dit artikel past bij de artikelen die we als Tweakers willen publiceren. Het opvallende aan dit nieuws is dat de Steam Machine een foutmelding op dezelfde manier laat zien als de XBOX 360, een parallel die ook op Reddit werd gemaakt. Dat was ook de insteek van mijn artikel. Het voelt als een soort easteregg, net als de Wilhelm Scream van de controllers. Trauma's is met een knipoog bedoelt, wat zeker in een geek-artikel kan, wat ons betreft.CH4OS schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:33:
@Hayte Ik ben benieuwd wat er uit de bespreking is gekomen!
Och, het ging mij dan ook niet zozeer over of het wel of niet "Tweakers waardig" is of niet, dat is het zeker. Door de update aan het artikel zie ik de knipoog ook, maar dan zou ik nog wel het volgende stukje aanpassen:Hayte schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:29:
Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat dit artikel past bij de artikelen die we als Tweakers willen publiceren. Het opvallende aan dit nieuws is dat de Steam Machine een foutmelding op dezelfde manier laat zien als de XBOX 360, een parallel die ook op Reddit werd gemaakt. Dat was ook de insteek van mijn artikel. Het voelt als een soort easteregg, net als de Wilhelm Scream van de controllers. Trauma's is met een knipoog bedoelt, wat zeker in een geek-artikel kan, wat ons betreft.
Gezien de Steam Machine de dag erna het gewoon weer deed, hoeft er immers niets gerepareerd te worden.Hoogstwaarschijnlijk repareert Valve de pc gewoon,...
Fair, aangepastCH4OS schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:41:
[...]
Och, het ging mij dan ook niet zozeer over of het wel of niet "Tweakers waardig" is of niet, dat is het zeker. Door de update aan het artikel zie ik de knipoog ook, maar dan zou ik nog wel het volgende stukje aanpassen:
[...]
Gezien de Steam Machine de dag erna het gewoon weer deed, hoeft er immers niets gerepareerd te worden.
Pagina: 1