Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Vraag
Alle reacties
Waarom gebruik je niet gewoon autoscout24? Ook gratis naar mijn weten, en ziet er lang niet zo shady uit. Nederlandmobiel ziet er echt uit als een startpagina website uit het jaar 0. Dan weet je eigenlijk al direct dat het niet goed zit (tenzij ze naam hebben om dat te doen zoals 123inkt.nl oid)
Het publiceren van gegevens die je zelf invult, met de intentie dat geïnteresseerden je kunnen contacteren, heeft volgens mij weinig met doxing te maken.Doxing is het openbaar maken van iemands persoonlijke gegevens, zoals een woonadres of telefoonnummer, zonder toestemming en met de intentie om diegene te intimideren of lastig te vallen.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
@gwg daar staat de auto ook al op.
@Xander die gegevens heb ik ingevuld bij het aanmaken van het account met de verwachting dat ze dan op een kaartje aan kunnen geven waar ik ongeveer woon - bij het aanmaken van de advertentie was er verder niks te kiezen of aan te passen.
@Xander die gegevens heb ik ingevuld bij het aanmaken van het account met de verwachting dat ze dan op een kaartje aan kunnen geven waar ik ongeveer woon - bij het aanmaken van de advertentie was er verder niks te kiezen of aan te passen.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Dat is op zijn minst heel bijzonder, je zou verwachten dat het bij het plaatsen van een advertentie heel duidelijk is welke gegevens worden getoond en ik zou ook verwachten hier iets over te kunnen lezen in de Algemene Voorwaarden, Privacy Policy en/of FAQ.Juup schreef op zondag 5 juli 2026 @ 10:35:
Maar wat maakt het doxing? Publiceert die site jouw gegevens om je te intimideren? Waar blijkt dat uit?
Ik begrijp je bezwaren maar je kiest een beetje een beladen term uit...
Ik denk eerder dat die site een beetje in 2002 is blijven hangen. Dat je je password plaintext in de mail krijgt bij registratie had misschien de eerste hint moeten zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 05-07-2026 10:54 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ze hebben sowieso belachelijke voorwaarden, alleen al dit:
In ieder geval heb je jezelf nu aardig gedoxed, door jouw gegevens daar te delen. Ik zou het z.s.m. laten verwijderen en opvragen met wie ze de gegevens gedeeld hebben, zodat je je ook daar kunt laten verwijderen.
Daarnaast is er geen optie om alle cookies te weigeren. Je kun alleen alle honderden vinkjes handmatig uitschakelen. Ook lijkt er geen privacy center te zijn, ik kon zo snel in ieder geval niks vinden over het verwijderen van je gegevens. Mogelijk dat dat met een account wel kan.Doorplaatsing
Nederland Mobiel plaatst de advertenties door naar andere platformen. Let wel, onze voorwaarden zijn niet van toepassing op het gebruik van deze andere platformen. Wij zijn niet verantwoordelijk, noch aansprakelijk voor enige gevolgen van het doorplaatsen van de advertentie op andere platformen.
Door uw advertentie bij Nederland Mobiel te plaatsen geeft u impliciet toestemming voor het doorplaatsen naar andere platformen.
Indien u niet akkoord gaat met de bepalingen zoals opgenomen in deze Voorwaarden dient u het gebruik van Nederland Mobiel te staken een eventueel account te laten verwijderen.
Gegevens die u in het kader van uw account bij Nederland Mobiel invoert dienen juist, volledig en up-to-date te zijn. Indien foutieve of ongewenste gegevens zijn opgegeven kan Nederland Mobiel uw account schorsen of beëindigen en u het huidig en toekomstig gebruik van het Platform ontzeggen. Het is niet toegestaan een account aan te maken op naam van een derde zonder van deze derde de expliciete aantoonbare toestemming hiervoor te hebben verkregen.
In ieder geval heb je jezelf nu aardig gedoxed, door jouw gegevens daar te delen. Ik zou het z.s.m. laten verwijderen en opvragen met wie ze de gegevens gedeeld hebben, zodat je je ook daar kunt laten verwijderen.
Koop al mijn ads!
Overigens had je dit natuurlijk al kunnen zien bij al die andere advertenties.Juup schreef op zondag 5 juli 2026 @ 10:10:
[...]
Na plaatsing zie ik dat ze mijn volledige gegevens onder de advertentie hebben gezet: volledige naam, adres en telefoonnummer.
[...]
Koop al mijn ads!
Pagina: 1