• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:38
Ik oriënteer me op een nieuwe televisie en inmiddels lijk ik op een 55-inch LG C5 uit te komen. Daarbinnen bestaat nog de nodige keuze en dat is voor mij nog niet helemaal duidelijk.

Er is een C54, C55 en C56, en de modelcode eindigt dan nog met LA en LB. Daar kan nog best wat prijsverschil in zitten.

Ik kom niet verder dan ‘kleine regionale verschillen, verschillende accessoires of verschillende afwerkingen’. Zo lees ik ook iets over een zwarte of bruine achterkant, maar wat ik erover lees komt vervolgens niet overeen met de afbeeldingen.

Wie weet hoe het echt zit?

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:52

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Er wordt weinig informatie over deze verschilllen gepubliceerd, maar:
  • C54 en C55 hebben een zwarte achterkant
  • C56 en C5E hebben een bruine achterkant
  • C54, C55 en C56 hebben de MR25GA-afstandsbediening (zonder numerieke toetsen)
  • C5E heeft de MR25GB-afstandsbediening (met numerieke toetsen)

• Melvin.P
Dankjewel! Die opsomming had ik inderdaad ook gevonden. Als die juist is, moet ik de conclusie trekken dat retailers het niet zo nauw nemen met de foto’s bij de verschillende varianten.

Kun je LA of LB aan het eind wellicht ook nog toelichten?

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:52

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik heb daarover geen sluitende informatie. Ik heb dit oude plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7EFUMRdDNT5P5V2eRGxjrt3o4c=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6U1eLiJOKyWVc5KqHAkhyg6J.png?f=user_large

... wat suggereert dat de laatste letter over esthetische zaken gaan. Concrete informatie wat het bij de C5 betekent hebt ik niet.

• Melvin.P
Bizar, dat je zo moet gissen naar deze informatie. Dat maakt mij altijd een beetje bang voor een miskoop. Wellicht is dat niet nodig zolang ik bij Nederlandse winkel koop hartelijk dank voor wat je hebt kunnen delen!