Adguard basics

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• keroner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:23
Ik heb zojuist Adguard geinstalleerd op een mini pc (j3455 - 4gb ram - 32gb ssd).
Installatie is als volgt: Demian 13 -> CasaOS -> Adguard

Nu ben ik met AI aan de instellingen gaan zitten, maar heb het gevoel dat het niets doet. Ik test via racingnews365.nl en weeronline.nl en deze geven beide nog een overkill aan ads.

Heb sterk mijn twijfels over de info die ik gekregen heb want Chatgpt en claude kwamen met behoorlijk andere instellingen.

Wat wel werkt:
- DNS server van clients in het IP adres can Adguard.
- Adguard staat enabled op het dashboard
- DNS Queries in Adguard > 3.000 na 2 uurtjes
- Blocked by Filters = 0 na diezelfde 2 uurtjes

Heb nu de volgende instellingen.

DNS upstream servers
- 9.9.9.9
- 1.1.1.1.
DNS blocklists (vinkjes staan aan en volledig geupdate)
- AdGuard DNS filter
- OISD Blocklist Big
- Dandelion Sprout's Anti Push Notifications
Blocked services
- Alles uit

Het lijkt er op dat er ergens een fundamentele fout zit aangezien de queries oplopen maar de filters niets tegenhouden.
Hoop dat iemand me in de goede richting kan helpen, mant ping pongen tussen tegenstrijdige AI's is vermoeiend....
Thanks!!

UPDATE:
Gevonden. Om de een of andere reden stond "Block domains using filters and hosts files" uit. Denk dat dit na installatie wel aanstaat. Denk aan een gebruikersfout en geen AI fout.... :7

[ Voor 8% gewijzigd door keroner op 04-07-2026 21:44 ]

Beste antwoord (via rens-br op 04-07-2026 23:54)

• keroner
Room42 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:45:
Gebruik je de Adguard wel als DNS server? En heb je niet in je browser DNS-over-HTTPS ingeschakeld met een externe dienst? Heb je al eens gewoon met nslookup of dig getest? ;)
edit:
Ah, ik zie nu je edit.
Thanks anyway _/-\o_

Wordt nu wel een hoop geblokt, maar loop er ook tegenaan dat weeronline.nl (wat we toch veel gebruiken) niet meer bruikbaar is. Krijg de melding "Please allow ads on our site
Our site is supported by ads. Please consider allowing ads on this site so that we can continue to provide quality content. Thank you for your support."
Als deze je zo hard ads door je strot willen duwen zoek ik misschien wel een andere site voor het weer ;)

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gebruik je de Adguard wel als DNS server? En heb je niet in je browser DNS-over-HTTPS ingeschakeld met een externe dienst? Heb je al eens gewoon met nslookup of dig getest? ;)
edit:
Ah, ik zie nu je edit.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 04-07-2026 21:46 ]

Koop al mijn ads!

Acties:
  • Beste antwoord

• keroner
Room42 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:45:
edit:
Ah, ik zie nu je edit.
Thanks anyway _/-\o_

Wordt nu wel een hoop geblokt, maar loop er ook tegenaan dat weeronline.nl (wat we toch veel gebruiken) niet meer bruikbaar is. Krijg de melding "Please allow ads on our site
Our site is supported by ads. Please consider allowing ads on this site so that we can continue to provide quality content. Thank you for your support."
Als deze je zo hard ads door je strot willen duwen zoek ik misschien wel een andere site voor het weer ;)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
keroner schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 22:04:
[...]
Dat is exact mijn reflex; oh, dan heb ik je niet nodig. :w Er zijn 10 anderen. :Y

Koop al mijn ads!