Toon posts:

IP-adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een website en sla van iedere gebruiker het ip-nummertje op, nu ben ik op zoek naar een lijst waar de landen horend bij het ip-nummer worden weergegeven, zodat ik voor mijn eigen statistieken pagina kan vinden uit welk land een bezoeker komt en tevens op dit land in kan spelen met het opstarten van de pagina >:)

www.hegro.com

Vriendelijke groeten, Peter Hofstee

Verwijderd

www.neotrace.com

kun je het ip nr invoeren en hij laat je zien waar de gebruiker zit. op de plaatsnaam nauwkeurig!
werkt ook als de gebruiker offline is!!
nadeel is wel dat je elk ip apart moet invoeren

of je meot een tellertje nemen van nedstat.nl die geeft ook de herkomst aan!!

Verwijderd

Topicstarter
nou het is de bedoeling om net zo'n statistieken pagina te maken als nedstat, het lukt al aardig met voorspellingen enzo. maar nu wil ik dus ook het land van herkomst weten..

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 19:50
PHP:
1
2
3
4
<?
$hostname = gethostbyaddr($ip);
$land = substr($hostname, strrpos($hostname, ".")+1);
?>

Zoiets?

Verwijderd

Topicstarter
bestaat ook ziets voor ASP??

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mja, ach...

Ik heb de database van www.ripe.net gedownload en vervolgens ingevoerd... (kosten 5 minuten invoer tijd, paar uur prog tijd)

Vervolgens de land afkorting bij alle nederlandse ip's gezocht (kosten 93 minuten met mijn database (32K nederlandse ip's tegen 32K europese ip-ranges checken)

Vervolgens kan ik dus een willekeurig ip daarin smijten en kijken of het in nederland zit... (kosten een seconde ofzo, een ip checken tegen 550 nederlandse ip-ranges)

Andere landen ga ik nog invoeren. Bijwerken van de DB? Ik moet er niet aan denken ;)

[edit]
vergat ik de link nog: [topic=231698/1/50]

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

BierPul

2 koffie graag

ik gebruik altijd

www.visualroute.com

Ja man

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt acp, ik kreeg net ook nog een leuke link door om een ip te checken: http://visualroute.visualware.com/
Pagina: 1