Toon posts:

spider check

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor dynamishe sites een script maken dat een spider kan afvangen.
Wanneer een spider op de site komt moet hij een andere pagina (voor die spider geoptimaliseerd) voorgeschoteld krijgen.

Ik wou dit doen aan de hand van de hostname of het ipadres van de spider, maar weet er hier iemand een BETROUWBARE lijst met ip adressen en, hostnames, etc van spider's?

Of denkt iemand een betere manier te weten?

En heeft er iemand hier informatie over waar bepaalde spiders zo hoog mogelijk kan scooren, of wat je juist niet moet doen (trefwoorden in de site herhalen in de achtergrond bijvoorbeeld).

GreetZ,

Bram

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Hmmm... misschien kan je beter een robot.txt file laten parsen....

Of in kijkt wie robot.txt opvraagt, dan kan je met redelijke zekerheid van uit gaan dat dat dan een bot/spider is....

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 15:59 schreef LuCarD het volgende:
Hmmm... misschien kan je beter een robot.txt file laten parsen....

Of in kijkt wie robot.txt opvraagt, dan kan je met redelijke zekerheid van uit gaan dat dat dan een bot/spider is....
Thanx, heb je daar mischien een voorbeeld script van?

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

[b]
Ik wou dit doen aan de hand van de hostname of het ipadres van de spider, maar weet er hier iemand een BETROUWBARE lijst met ip adressen en, hostnames, etc van spider's?
Check hier maar eens.. http://www.searchenginewatch.com

weinig tot niks..

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Verwijderd

Topicstarter
nou je niet kunnen kijken in de var: $HTTP_USER_AGENT of het een browser is die je pagina bezoekt. EN ervan uit gaan dat wanneer dit niet zo is dat het een spider betreft.

Moet je alleen wel een lijst van alle browsers hebben, en dat zijn er volgens mij nog al wat, kunnen mensen zelfs zelf geschreven hebben.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op vrijdag 21 september 2001 16:18 schreef -Ehv_BramBo- het volgende:
nou je niet kunnen kijken in de var: $HTTP_USER_AGENT of het een browser is die je pagina bezoekt. EN ervan uit gaan dat wanneer dit niet zo is dat het een spider betreft.

Moet je alleen wel een lijst van alle browsers hebben, en dat zijn er volgens mij nog al wat, kunnen mensen zelfs zelf geschreven hebben.
Aangezien je volgens mij PHP gebruikt moet je eens kijken naar

http://www.php.net/manual/en/function.get-browser.php

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Pagina: 1