[Excel] problemen met indeling tekst

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• mrblack88
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 12:18
Mijn vraag

Het zal gerust niet zo moelijk zijn maar ik loop helemaal vast.

Ik heb een samengevoegde cel waarin ik tekst wil hebben staan, via ALT Enter voorkom ik al dat deze doorloopt naar de volgende pagina maar hoe kan ik dan ervoor zorgen dat de tekst wel zichtbaar blijft op het moment dat ik buiten de pagina ben gekomen.

Is er een manier om een samengevoegde cel zo in te richten dat deze qua hoogte meegaat met de tekst in het samengevoegde cel. Ik kan natuurlijk de height van de cell aanpassen maar op het moment dat ik weinig tekst heb staan ziet dat er ook niet uit.

THX

Alle reacties

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Over welke software heb je het precies (naam en versie)?

• mrblack88
hehe lekker suf, veel te vroeg dus.

Het gaat om het programma Excel

[ Voor 10% gewijzigd door mrblack88 op 04-07-2026 07:39 ]

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:17

Roozzz

Plus ultra

Wrap text doet wat je zoekt denk ik.

If you can see, look. If you can look, observe

• ethan..1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:58
Zoiets als dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2GZJLo38qoz3GuMAybeHIGfgRc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AGaX5GMyPPaHS1VkI2Gy3DRY.png?f=user_large

• mrblack88
ja dat heb je dan maar als je dan regel later gaat ben je de tekst buiten het veld kwijt. En het gaat om een gecombineerd veld. Dat maakt het ook een stuk lastiger. De wrap tekst werkt heel goed voor een enkel veld maar als je een gecombineerd veldt maakt doet ie het niet meer.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als het echt moet, kan je VBA gebruiken om bijv. vlak voor printen de hoogte aan te passen. Of scale to fit instellen (dan wordt alles kleiner).

Ik zou eigenlijk vooral adviseren geen samengestelde velden te gebruiken. Is IMHO bijna altijd een slecht idee.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ethan..1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:58
mrblack88 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 09:37:
ja dat heb je dan maar als je dan regel later gaat ben je de tekst buiten het veld kwijt. En het gaat om een gecombineerd veld. Dat maakt het ook een stuk lastiger. De wrap tekst werkt heel goed voor een enkel veld maar als je een gecombineerd veldt maakt doet ie het niet meer.
Heb je een voorbeeld hoe je dit precies bedoeld of wat je wilt?

• mrblack88
tuurlijk.

Ik heb 2x voorbeelden erbij gedaan, eerste probeer ik een hard einde aan de pagina te maken en hopen dat hij onder de rest van de tekst verder gaat en niet op andere pagina

2de is een samengevoegd veld waarin ik tekst wil zetten tot aan het einde van de paginamarkering. Alleen moet het zo ingericht worden dat de rest van de tekst (die normaal buiten de pagina gaat) ook zichtbaar is.

het is de bedoeling dat ik de tekst over de hele pagina moet kunnen invullen, dus niet beperken tot 1x veld.

En inderdaad kan ik dan ook gewoon alleen 1 veld gebruiken over de hele pagina maat dat komt niet uit want aan de bovenzijde heb ik ruimte nodig met meerdere kolommen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQpKXDaWWjAk3i9_dXQFu88kgU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4pu0BxlRxUFul1T2oKX23Vp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door mrblack88 op 04-07-2026 11:26 ]

Pagina: 1