Ik ben in dubio bij een kamer wat ik met de verwarmingsbuizen ga doen. Dit zijn nu hele dikke buizen en die dienen maar voor 1 verwarming. Het lijkt er op alsof de buizen vroeger doorliepen, maar daar zijn afgedopt:
Je ziet ook dat het behoorlijk dikke buizen zijn, want de buizen die naar de verwarming zelf lopen zijn een stuk kleiner qua diameter.
Nu zit ik na te denken over drie opties:
:strip_exif()/f/image/3Sab30lBwmQfZvz4xoLBi9rA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tm24mFrkMNL9linygq98gCwh.jpg?f=fotoalbum_large)
Hopelijk kan iemand me hier antwoord geven op welke optie het beste is en op de vragen bij optie 1.
Je ziet ook dat het behoorlijk dikke buizen zijn, want de buizen die naar de verwarming zelf lopen zijn een stuk kleiner qua diameter.
Nu zit ik na te denken over drie opties:
- In de nabije toekomst wil ik een airco plaatsen in deze kamer. Optie 1 zou zijn de buizen en verwarming volledig weghalen en met de airco de kamer te gaan verwarmen. Als ik voor deze optie kies, kan ik dan op de plek waar de buizen uit de muur komen een stukje uit de muur kappen en daar de buizen afdoppen en dan de muur dicht smeren? Of moeten de aanvoer en retour dan met elkaar verbonden worden?
- De tweede optie is om de buizen in de muur of vloer te laten frezen, maar denk dat dit al snel vrij prijzig zal worden.
- De derde optie is om de buizen compleet te vervangen door dunnere buizen en via de bovenkant van de muur naar de radiator te laten lopen in plaats van de onderkant (zodat we meubels tegen de muur aan kunnen schuiven)
:strip_exif()/f/image/3Sab30lBwmQfZvz4xoLBi9rA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tm24mFrkMNL9linygq98gCwh.jpg?f=fotoalbum_large)
Hopelijk kan iemand me hier antwoord geven op welke optie het beste is en op de vragen bij optie 1.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.