Toon posts:

[Delphi MySQL] .SaveToFile

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb mysql database, met bijv. een executable van 6 meg in een LongBlob field. In delphi query gemaakt die 'm d'ruit haalt.
Dan Veld.SaveToFile( 'c:\blaat.exe' );
en resultaat: een file van 33kb die het dus niet doet.

De gein:
als ik loadlin.exe upload (32kb, erin gezet met Veld.LoadFromFile( 'c:\loadlin.exe'); ), en die vervolgens weer download, dan doet 'ie het wel (32kb is het dus, ) van de 6 meg krijg ik uiteindelijk maar 33kb terug.

Wat is het probleem?

-- Janno

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 18:16

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Maximale grootte van een blob veld?? Misschien kan het het delhi component geen grotere blob velden aan? Zoek ff en de specs van MySQL en Delphi. (ja.. ik ben er te lui voor :) )

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Is niet het probleem. als ik op de server de grootte van de geuploade data opvraag, geeft 'ie gewoon de 6mb. dus dat is het probleem ook niet. Max_allowed_packet size is ook goed gezet (4G)

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

je moet volgens mij streams gebruiken... kan denk ik tot 2 gieg uiteraard afhankelijk van je soort db

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 20:52 schreef jopiek het volgende:
je moet volgens mij streams gebruiken... kan denk ik tot 2 gieg uiteraard afhankelijk van je soort db
Over die 2G: dat klopt. en ook aan je filesystem. Maar over die streams, dat was het eerst. maar toen dat niet werkte, heb ik het omgezet naar een ~ToFile. Verder maakt het niet uit volgens mij. Want het uploaden gaat perfect, en als ik het via download.php?FileName=test.exe doe, dan download 'ie hem ook echt, en hij werkt dan ook.
Zou het kunnen zitten in de ODBC instelling Blob size = 32??
heb het groter, gemaakt, maar veel helpt het niet.

Niemand een goed id?

-- Janno

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 20:52

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Probeer eens met een TBlobStream, volgens mij zit er in de DEMOS dir een voorbeeld van hoe het zou kunnen werken. Als ik het goed zie dan is idd je ODBC setting het probleem, maar met TBlobStream kun je een blobveld toch helemaal uitlezen.
Pagina: 1