Podcasts rond AI

Pagina: 1
Acties:

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:05
Ik vroeg me af of er nog mensen zijn zoals ik die heel veel informatie vergaren via podcasts. En dan in dit geval specifiek over AI?

Één aantal die ik volg hebben nu wel een duidelijke link met AI zoals:

Met Nerds om tafel

Radio Raccoons

Of zeer specifiek zoals:

The Google deepmind podcast

Nu ben ik een beetje op zoek naar goede (NL/Eu heeft een voorkeur) podcasts die zowel onderwerpen zeer technisch behandelen als meer het maatschappelijke debat er over houden (moet niet in één podcast zijn).

Wat zijn de aanbevelingen van jullie en waarom?

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:48
AI report van Alexander Klöpping en Wietse Hage is een aanrader.

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:35
Alex Kantrowitz is een goede interviewer die steeds grotere namen in de (AI) big tech weet te strikken voor interviews. Big Technology Podcast. Wel vooral het US perspectief overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door itsjohan op 03-07-2026 21:37 ]

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:37

bladebla

<Piéééép>

Ik denk dat je bij Turing Station goed terecht kan. Het wordt gemaakt door Bart Mol, Bert Slagter en Peter Slagter, en deze heren zijn altijd wel prettig genuanceerd. Ze maken al jaren Satoshi Radio en zijn daarnaast net met deze podcast gestart. De eerste twee afleveringen staan online. Technisch begint het wel wat begrijpelijk opbouwend zodat iedere luisteraar mee kan komen. Het maatschappelijk debat komt ook aan de orde, dus dat zit wel in één.

Tot nu toe ging het over zaken als nieuwe LLM modellen, tools, AI-agents, huidige frontier modellen, chips, AI in Europa, wetgeving en de impact op werk en samenleving.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• PlasticPimple
  • Registratie: Mei 2023
  • Nu online
Ed Zitron met zijn Better Offline podcast zit heel erg op de economische kant van AI. Is daar erg sceptisch over.

Cal Newport heeft eens in de week AI Reality Check afleveringen, waarin hij vaak ingaat op zaken als kwaliteit van werk en de rol van de journalistiek rondom AI.

Beide zijn wellicht wat aan de meer sceptische kant van het spectrum, maar dat is soms ook wel verfrissend, omdat er ook de nodige onzin de wereld in wordt geslingerd.